söndag 12 augusti 2012

Vad det går sakta...

Jag vet att ni är lite nyfikna på mitt nya hem.

Men jag tänker faktiskt inte visa var det är...
ni får själva försöka lista ut...


Det handlar mer om att jag vill vara lite diskret.

Ni vet det där med att lämna ut sig på bloggen o sånt...

Jag visar mina bilder, ger lite hints och så får vi se hur
det blir sen.

Om jag kommer att blogga om mitt nya liv, det vet jag inte.

Som det känns nu, så känns det helt OVERKLIGT!!!

Att packa ihop sina käraste ägodelar och flytta till ett
helt nytt ställe.

Ett ställe som dessutom i alla år bara har varit en
dröm som knappast skulle kunna uppfyllas.

Ni vet känslan: Här! skulle jag vilja bo!
när man kommer till ett ställe.

Nu lämnar vi ju inte det sjunkande skeppet eller nåt sånt, 
utan sonen kommer att sköta gården så länge.

Vi har liksom lämnat en bakdörr öppen.

Igår var vi där igen. För att kolla hur det går med bygget.
Jo det går sakta framåt. Det blir nog klart tills vi flyttar in.
Det är mindre än två månader kvar...

Här är en bild tagen från en annan del av det berg, som vi ska bo på.
Här byggs också, ni ser byggmaterialet...

Och ser ni vädret????



11 kommentarer:

  1. Så spännande och modigt tycker jag. Aja baja du får handla sen vännen. Annars blir det som här - det man trodde passade passar inte alls när det väl ska fram. Men det finns ju loppisar att sälja på så....
    Ha en mysig söndag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Det ser helt fantastiskt ut, som en dröm!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig, är en stor beundrare av detta landskap. Måste till de trakterna varje år :)
    Hoppas det blir riktigt riktigt bra med bygget och allt nytt som väntar.
    Skönt och lyxit att kunna känna det där med en bakdörr. Kunna återvända "hem" ibland om längtan blir för stor.
    Tack snälla för att du delar med dig av denna resa :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt och spännande för er. Kommer bli super och det är verkligen en vacker omgivning ni flyttar till. Tänk att varje morgon få vakna och titta ut genom fönstret och ha den utsikten, som en tavla...
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. En sådan utsikt är ju underbart att ha! En lisa för själen... varje dag!

    SvaraRadera
  6. Åh det ser underbart ut! Jag förstår dig precis, jag vill inte heller lämna ut för mycket på bloggen. Samtidigt som man vill dela med sig - det är en ständig balansgång. Det låter som om ni gjort ett klokt val, lite lagom med en bakdörr öppen i början. Smart. Och att det inte är längre tid kvar, åh! Vi har 3 månader och 3 veckor kvar, haha! Men sjutton vad fort det går. Kram, Josefine

    SvaraRadera
  7. Ah, ja, det kommer att bli helt underbart och härligt, massor av frisk luft. Och jag säger det igen, jag har ju kanske en liten aning om vart det bär hän! Kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Det ser alldeles underbart ut! Jag som är inne här för första gången och inte har läst något tidigare inlägg chansar på västkusten. :)Men var, där???

    Ska kika vidare och se om jag hade rätt.

    Kram,kram

    SvaraRadera
  9. Jösses vad vackert. Tänk att ha den utsikten från morgon till kväll. Så härligt. Va rädd om dig.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Mmmm, ljuvligt...och vädret verkar hålla i sig i dag med, fast att det skulle bli regn...
    Kram

    SvaraRadera