fredag 17 augusti 2012

Vah? Jag? Nagellack?

Det var åratals sen jag hade nagellack.
Känns det som i alla fall...

Var på apoteket och inhandlade lite mat...
jo ni vet den där soppan från Modifast
som jag lever på...
där framme vid kassan fanns några små
söta nagellack med priset lagom 45 kr.
Som godis man inte kan motså...

ja ja jag vet, manikyr är inte min grej

Mavala, ett mycket bra märke.
Färgen heter Osaka 
(varför tänker jag bara på OS?)
och det var sjuttsiken vad det torkade snabbt!

Gör nutidens nagellack det?

Minns bara att man kunde sitta i timmar
med spretande fingrar förr...

I alla fall
så känner jag mig mycket fin om händerna.

Och de doftar så gott  
av en handkräm från Body Shop med
mandeldoft.



8 kommentarer:

  1. Tjusigt!! Man borde väldigt mycket.. och jag borde med låta mina naglar få växa. Att sedan få måla dom i en favoritfärg hade varit läckert det med. :D

    Favorit tidningar ? Min är nog ELLE interiör. Men jag har tröttnat just nu på inredningstidningar. Tycker dom visa mest likadant i sina tidningar. Tycker man finner mer rolig inspiration i bloggar.

    Ha en varm och skön helg vännen !

    Kram!

    Mia

    SvaraRadera
  2. Mavala är ett mycket bra nagellack.
    Köper inte mycket lack själv, men min dotter desto mer!
    Bra för mig.

    Lite "lyxigt" känns det allt med målade naglar.

    Ha en fin helg,
    Kramen Anneli

    SvaraRadera
  3. Använder heller sällan nagellack ..får ju inte ha det i vårat jobb heller..men ibland kan det var kul att känna sig fin
    Ha en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jag har också några Mavala-flaskor som jag är mycket nöjd med! :)
    Visst har nagellacken blivit bättre med åren.
    Jättefina naglar fick du nu.
    Ha en riktigt fin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Vilket språk!
    Gresabla...........tur man är västgöte och lite bonnig...........så jag förstår dig.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Godmorgon !
    Jag använder aldrig nagelck på händerna. Bara på mina fötter. Men det är väldigt snyggt på andra.
    Ha nu en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Tjusigt EM...gillar den där färgen på nagellack, lite fransk manikyr över det hela.

    Med mitt jobb kan jag inte ha nagellack så ofta, annat var det förr långa röda naglar på -80talet:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  8. Lyxigt! Jag väntar på att svamp och bärplockartiderna ska vara över så att jag blir presentabel igen, jag ser bedrövlig ut på naglar och händer just nu. Du ser lyxig ut!
    Aha, husbilsuppställningen i Lysekil, ja, då kan ni sitta och titta över mot andra sidan......härligt!
    Spännande!
    Agneta kram

    SvaraRadera