torsdag 13 september 2012

En stor dag!

Idag var en stor dag!



Det var första gången på länge som jag åt riktig mat.
Fiskgryta med kronärtskocka och räkor.
Var jag åt? Jo i Göteborgs Hamn.



Första gången på fyra månader. Nästan.

109 dagar för att vara väldigt noga.

Frukost har jag ätit i tre veckor, och vanligtvis
står man stilla i vikt, eller kanske t o m
går upp lite. 
Men jag har gått ner tre kilo till...



 Vi var i hamnen på ett litet "studiebesök"
och vi träffade Lillemans brorsa, som tillbringar
dagen i en lastbil med sin husse. Han trivs
som en kung där uppe i luften.  
Lilleman har också åkt i denna lastbil, och han
gillade det också.
Jag har också åkt, för det är liksom en "familjebil".

9 kommentarer:

  1. Men det blir ju inget kvar av dig.....tre kilo till :D
    Oj vad avis jag är, måste ta tag i det där med min vikt. Du inspirerat mig ordentligt.
    Mumsfillibabba vilken smarrig middag!
    Ha en fin helg :)
    Nospuss till söta Lilleman <3
    Ann-Louisekram till dig vännen

    SvaraRadera
  2. Den middagen såg väldigt god ut och smakade säkert ännu godare efter så lång tid utan riktig mat....Du är verkligen en envis och stark kämpe, önskar jag hade din karaktär.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Den middagen måste ha smakat himmelskt. Den såg riktigt, riktigt god ut.

    Trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Mmm.. kan tänka mig att den smakade gott. : D
    Va rädd om magen bara..

    stor kram.

    SvaraRadera
  5. Ojoj jag trodde först det var ert nya hus på första bilden, hihi! Ja jisses vad hälrigt det måste vara att få äta middag igen, det kan jag inte ens föreställa mig. Och vilken going till hund - skön bild! Kram på dig denna ruskfredag!

    SvaraRadera
  6. Förstår att det smakade gott
    önskar en trevlig helg

    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Jag undrar nästan om det finns något
    kvar av elsamarianne?
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Det måste vara underbart med den första middagen! Otroligt att du klarat detta så lång tid!
    Kul att få träffa brorsan!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Härlig middag du åt och i GBG hamn oxå! Måste kännas riktigt skönt nu att få börja äta lite smått!? Nu närmar sig flytten för er, det var väl i oktober det bar iväg? Kram Iréne

    SvaraRadera