tisdag 18 september 2012

Hinna med...

Känner ni igen det uttrycket?

Om jag hinner...
Jag måste hinna...
Jag hinner inte...

Läskigt, tycker jag.
Uttryck som verkligen
ger mig stress.

Jag har märkt att jag är envis och 
har en bra karaktär vad gäller
ätandet. Men det där med att 

fokusera

är det sämre beställt med.

Jag borde gå upp på vinden,
montera upp flyttkartonger
och lägga i saker i dom.

Istället för att sitta här...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Därför är det skönt att ibland
ta en tur med husbilen.
Där finns inga måsten
eller tider
eller saker som ska 
grejas och donas

Bara mys...
reflektioner

5 kommentarer:

  1. Förstår det ... att det är hur avkopplande som helst med husbil och friheten att bara åka i väg och bara vara.
    Vilket myspys du fotat :D Superfint!
    Ha det så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Ja vilket myspys det måste vara med husbil. Aldrig behöva oroa sig för om det finns något ledigt hotellrum.
    Kram / Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Håller med! Det är så himla lätt att falla in i sådana tankar. Jag lyssnade just på en psykolog igår som sa att det dummaste uttrycket är "ont om tid". Man kan aldrig ha ont om tid eftersom varje dygn alltid har 24 timmar. Det handlar bara om att planera och prioritera. Visst är det sant tänker man samtidigt som man tycker det är väl hurtigt sagt. Men sant som sagt så nu skiter jag i att fixa mat till imorgon och kryper upp i soffan istället! Helmys med levande ljus!

    SvaraRadera
  4. Känner väl igen mig.... tyvärr....
    Lite lustigt, nästan precis samma som jag skrev om ikväll... :-)

    SvaraRadera