måndag 24 september 2012

Jag är så tråkig...

... att jag visar Instagrambilder här igen...



Igår tog vi en tur till Hjo och Karlsborg.

Vi skulle kika på båt. Den var alldeles
åt helskotta för stor för oss...
så de bidde inget...

Men man måste se dom "live" för
ingen bild i världen, eller mått, kan göra
dom rättvisa.

Båtar är ju inte precis min grej, det är mannens,
men jag tycker att det är ok att åka en sväng ut
på havet, så klart. Det där med knutar och
tampar och pryttlar, ja det får jag väl lära mig.

Fast jag har faktiskt gått en kurs i navigering 
för typ tretti år sen... men nu finns ju GPS...

I alla fall 
så var det väldans god mat
Bryggan i Hjo.

Citronpepparlax med citrussås
och jättegoda färskpotatis.

Lax ännu en gång, alltså.
Idag ska mannen göra sin
berömda stekta makrill.
Det ska väl bli.... typ gott...

4 kommentarer:

  1. För mig får du visa hur många Instagrambilder du vill. Jag visar själv sådana i dagens inlägg. :) Det är ju inte alltid som jag släpar med mig systemkameran utan då får mobilen helt enkelt duga.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Jag använder inte instagram så mig gör det inget! God mat såg det ut att vara! Jo åka båt är mysigt, det gjorde jag mycket när jag var liten och vi hade sommarstuga på ostkusten. Men jag kan inte heller så mycket om det! Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Hjo och Karlsborg är väl för mysigt!!
    Vi har tillbringat många midsommarhelger både i Hjo och i Karlsborg och andra tillfällen också, och vi trivs så väldans bra där vid Vätterns stränder:)
    Hoppas ni hittar en fin båt snart då!!
    Ha dé gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera