torsdag 20 september 2012

Längtar till helgen...

... för snart är det dags för ännu 
en tur till magasinet med lådor...
och kartonger...
och så får vi hjälp av
ett av barnen.
En stark (!?) kille
(enligt egen utsago, hehe)
som får bekänna färg...

Orkar han?
Eller är han en klenis, hihi?

Nåväl, om han visar sig vara
klen, så kommer han nog
att få träning nog, när han skottar
snö på gården i vinter.
Ja, det är han som ska bo här sen...

Det blir ingen husbils-sväng
utan en t/r över dagen
och därmed inte heller
nån solnedgång vid Pelles.



Men jag ska försöka övertala
för en lunch där...
beroende på vad de dragit upp
ur havet till denna helgen.

Fisk, högt och lågt,
det är vad jag äter nu.
Älskar fisk. Lax var ju
nåt jag suktade efter under
min tolvveckors pulverdiet.

Och förlåt, alla ni som redan sett bilderna på Instagram.
Jag kan inte ladda upp fler på blogger, då kontot är fullt,
och jag har tänkt mig en helt ny bloggplats framöver.
Så jag snålar lite och lägger in länkarna till bilderna istället...

8 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att se om den starke orkar förstår jag. Det blir ju liksom upp till bevis. :)

    Nu har jag lagt till din fina blogg i mon blogglista så att jag inte missar något. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Förstår att du längtar, det är ju nära nu! Hela livet är en himla väntan nu tycker jag. Fast igår sa M till mig att ta det lugnt så jag slöade hela kvällen; låg på sängen och tittade på teveintervju med UnderbaraClara på iPhonen och gosade med kissen - kanppt jag ens diskade min kaffekopp. Åh var det mitten av oktober ni flyttar in?

    SvaraRadera
  3. Den som längtar till något gott längtar.....
    Ja nu är det väntans tider...uuu så spännande det måste vara!!
    Hoppas jag hittar till dig sen när du byter blogg.....
    Jag förstår mig inte på instagram så det blir svårt.
    Ha det fint nu vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Ha det så bra
    följer dig med spänning

    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk bild!
    Tack för de ljuvliga minnen som du delade med dig av hos mig. De fick mig att le :)

    Jag önskar dig en fin fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Det kommer att gå bra och är det många som hjälps åt går det som en dans.
    En flytt ger en så många förhoppningar. Fast jag beundrar de som aldrig flyttar de måste ha ett inre ro eller så är de kanske rädda inte vet jag.
    Jag gläds med dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Hej, jag verkar tappa dej ibland. Men så mycket det händer i ditt liv!

    Jag önskar dej alla lycka!

    Kram och trevlig helg, Marie

    SvaraRadera
  8. Å vad härligt det låter med eran flytt, skönt att ni tar lite då å då! Hihi jag lever mig verkligen in i eran flytt, ska bli så spännande att få se nya stället möblerat å klart! Ha nu en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera