lördag 1 september 2012

Lördag eftermiddag

Vilket härligt väder det blev!

Hoppas det håller i sig.
Mannen ska ut och fiska
tidigt imorgon 
tillsammans med sönerna.

De åker iväg med en större fiskebåt
och jag hoppas de får en underbar dag.

Jag?
Jag ska fortsätta mitt ganska
relaxade förhållande till
banankartonger och packning...

Fick tolv (12!!!) banankartonger
i affären idag, vilken lycka!

Sen har jag några till på vinden, och 
så ett antal riktiga flyttkartonger.
Så det ska nog bli bra det här...

Minns ni mina söta blommor
som jag hittade på torget.
De torkade bort (glömdes bort, alltså)
så jag slängde ner eländena i en grön
stallhink. Nu ser de ut så här!
Ett bevis på att mina växter mår bättre 
när jag tar min hand ifrån dem,,,
Tack regn!


5 kommentarer:

  1. Haha blommorna är ju jättefina! :-) Jag var lite ledsen idag över en orkidé vi fick förra veckan, den hade tappat massa knoppar. Jag har aldrig lyckats hålla en orkidé vid liv någon längre tid och jag förstår inte varför. Får se hur det går nu, har flyttat den till ett annat rum (vi som har så många!) Åh ja, vi raggar också ständigt kartonger, är ofta på vaktmästaren på jobbet! Ha en mysig lördagskväll! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  2. Där såg blommorna ut att trivas...:).
    Mysigt med en fisketur med sönerna, att du inte följer med..
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Åh vilka vackra blommor, underbart att få hålla kvar sommaren bara ett litet tag till!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med blommorna.....bra att ni ska bo mer eller mindre på ett berg sedan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej igen!
    Inte Lyse......men kyrkorna är lite lika. Och det är kända klätterberg i Lyse också, men inte lika "farliga" som det som är nära mig för det har 9 meters överhäng har jag hört.....
    Det är Bro kyrka, Brodalen, som du ser spiran på. Min dop- och bröllopskyrka och hela alltet. Alltså en bit längre norrut på väg 162.
    IDag är det urdåligt väder...burr.
    Agneta kram

    SvaraRadera