torsdag 27 september 2012

Mat i kvadrat nästan...


Det där med mat ja.
Här ser ni en helt osannolik ram,
inte helt min stil kanske.


Lite av den goda maten som jag får äta nu.

Inget märkvärdigt, kanske ni tänker.
Men eftersom jag tidigare haft
världens sämsta mathållning, så
är detta en otrolig förbättring.

I stort sett all mat som jag köper nu
är Krav-märkt.
Och/eller närproducerat.
Inte nåt slags miljösamvete som slagit
till, utan mer att vi i alla fall försöker...

Idag testade vi en slags söta små
jättegoda färskpotatisar som visserligen
var dyra och små.
Men fruktansvärt goda.
Och till det så blev det en
bit rökt lax och en 
god romsås.
Massor av sallad till.
Sitter här mätt och belåten och funderar på 
om jag orkar ta mig samman och 
bära in de sexton (16)
banankartonger som jag lyckades
hitta i imorse.

Verkar som om dessa kartonger är nåt slags
guld som man får leta efter. Man tar sina turer
runt de stora butikernas lastkajer, för att snabbt
som ögat slita åt sig de som står där...
Idag blev det alltså storkovan :-)

 10 dagar kvar...

6 kommentarer:

  1. Jaa du....det ser verkligen både gott och nyttigt ut det där. (Sa hon som sitter och goffar i sig nävvis med jordnötter just nu)

    Vet du att man brukar kunna köpa flyttlådor för ca en femma styck hos röda korsets secondhandbutiker och andra såna välgörenhetsaffärer.

    Ha en fin kväll!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Å vad gott det ser ut, vännen! Oj vad tiden har gått fort bara 10 dagar innan ni flyttar, ska bli så roligt att få se erat nya hem! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen gott ut.
    ja banankartonger är det jättesvårt att få tag på

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Ser gott och hälsosamt ut...ja snart flyttar ni så spännande att få följa dig till nya huset:) KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  5. Mycket god mat!
    Folk flyttar för mycket eller äter för lite bananer.....
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ser väldans gott ut...här äter vi ju liknande som du..det har resulterat -30 kg hos mannen :) lycka till med packandet..pust...kram och ha en fin helg

    SvaraRadera