lördag 29 september 2012

Pirr i magen...

Nu börjar 
lyckobubblor som champagne
hoppa runt i kroppen.

8 dagar kvar. Och lite till... om man nu ska vara
noga med timmar o sånt....

Måndagen den 8 jättejättetidigt går det stora
flyttlasset...

Eller stora o stora. Vi har ju redan
kört iväg massor till ett magasin i närheten
av stället vi ska bo på.

Men då, på måndagen, åker
sängar, soffa och kläder.
Då är det flytt.
På riktigt.

Vi har förmånen att kunna ha grejor kvar på gården,
så utemöbler o sånt får stanna till våren.
Om vi ska sitta ute på altanen i höst
så får det bli på en köksstol el nåt.
Det kan ju hända, att jag vill ha nåt nytt här...

en av tre uteplatser
husse o Lilleman inspekterar plattläggning
husse o Lilleman kollar var framtida båten ska ligga på Marinan
EM på berget på Saltön...

7 kommentarer:

  1. Ååh jag blir alldeles tårögd och lycklig för er skull! Så himla fina bilder på lilla familjen framför nya huset! Jättekram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur det känns att flytta och dra iväg mot okända ej riktigt utforskade mål! Ni har ju fördelen att kunna återvända om "hemlängtan" blir för stor!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Lyckliga lyckliga ni som ska bo så himla fint! Åtta dagar går fort...

    Ha en fin lördagskväll nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Kommer bli sååå himla bra och jag tror ni kommer trivas som fisken i vattnet.
    Ser underbart ut och vilken utsikt sen.
    Vad gäller trädgårdsmöbler så skulle jag gissa att du gärna köper nya till våren ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Inte många dagar kvar nu då...åhh... såå spännande.
    Jättemysigt ser det ut..egentligen VILKET ÄVENTYR, att ni flyttar till världens finaste trakter är ett som är sant.
    Där skulle jag också kunna tänka mig att bo någon gång i livet.
    Men jag får nöja mig med semestrarna på sommaren :)
    Ha en fortsatt fin helg vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera