tisdag 25 september 2012

Ska det med?

Ska det verkligen med till ön?
frågar mannen och pekar på
högarna med ihopbuntade tidningar.



Jajamän, säger jag.

Rubbet!

Det kan ju vara några recept som ska sparas...
Eller nån rolig inredningsdetalj som ska noteras...
Eller kanske inspiration inför hösten...

Det är bl a Hem & Antik, Lantliv, Allt i hemmet,
Elle, Plaza, Antik&Auktion 
och några utländska tidningar.

Men varför amerikanska
tidningar från 1980-talet
frågar han då...

Jamen..., säger jag.

Funderar länge om amerikanska
recept som är trettio år gamla är 
användbara.
Om inredningstipsen är 
aktuella för vårt kommande boende.
Ni som vill se lite vad för slags tidningar
jag menar kan kolla lite här
Hos Kathy, som har bloggen

Jag bär dom själv, säger jag till slut....

5 kommentarer:

  1. Ja så är det här också! Fast då är det maken som är tidningssamlare.
    Börjar tro att de är värda pengar, när det finns hela årgångar som är 20-30 år gamla....men vad gör man med såna hamstrare? Tur att det stannar vid BARA tidningar...hi...hi
    Ha dé gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Hehe, ja det är bäst att bära själv i såna lägen! Ja jisses vad mycket val och beslut det är när man ska flytta. Jag har en tendens att hamna i läget då jag hellre slänger/skänker än behåller. Så ibland får maken hejda mig!

    SvaraRadera
  3. Det är väl klart att man inte kan kasta sånt
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen mig precis! Samlar gamla tidningar i fall att....
    Känner mig jätteduktig när jag eventuellt slänger någon :)
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  5. En man ska överhuvudtaget inte titta på buntarna, en man ska inte bry sig om sånt och alla kommentarer är fullständigt överflödiga......så är det bara! Bär på du!

    SvaraRadera