fredag 7 september 2012

Tänk vilket arbete...

Röjer såklart fortfarande. Överallt.

Nu har jag fotograferat mina virkade
överkast och ska lägga ut dom på
Tradera, tänkte jag.


Om jag kommer att ångra mig?

Nej, hittills har jag inte ångrat 
en enda pryl som jag gjort mig av med.

Var sak har sin tid.

Och helt rått, nu vet jag att det låter
ganska hemskt:

Jag vill inte längre förvara saker åt
släktingar som gått bort för länge sedan.

Självklart så behåller jag saker som betyder
mycket för mig.


Skålen som inte passar in nånstans...


Den lilla vasen som passar överallt.

Glasskålen med lock där pärlorna trivs.


Förvaring, förvaring...

Kantstött och anskrämlig, men fylld av minnen.

Denna älskade jag då jag var liten. Även nu...


Vasen som tyvärr har gått sönder, men ska lagas...


Alla Victoria-magasinen från 1980-talet o framåt.



Och jag tänker ta med mig minnet av detta:
Vintern 2010-11
nästan insnöade

och detta:
vår i backarna

när köket äntligen blev klart

Det allra allra bästa är ju
att jag kan komma tillbaks
och hälsa på när jag vill...
Vi kommer att ha ett eget
gästrum (så jag kan lämna lite grejor...hihi).


9 kommentarer:

  1. Hej min vän.

    Så bra ni ordnat det för er, att ni kan komma tillbaka till huset och eget gästrum också...........
    ( Förstår att jag missat vem som tar över efter er)

    Tänk vad mycket grejer man sparar på som man kanske egentligen inte kommer sakna när man fått slängt dem..............

    En fin och solig helg till dig,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Hejsan kikar in och önskar dig en trevlig helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Vilken lyx va! Tänk att flytta och ändå kunna återvända och bo lite emellanåt.
    Nej, jag håller med dig fullkomligt. Varför ska man förvara saker av nostalgiska själ. Det betyder ju bara att någon annan ska göra sig av med dom i framtiden.
    Kul att jag hittade dig på instagram förresten :o))
    Ha en skön helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Så känner jag med, ang. gamla prylar man bara spar och de ligger undanstoppade och tar plats. Nej man ska nog röja och bara ha kvar det som verkligen betyder nåt.
    Tryggt att veta att man har sitt "gamla" hem kvar så där lite vid sidan om, ifall hemlängtan blir för svår.....hi...hi....
    Ha det gott min vän
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Vilket steg ni är på väg att ta, att verkligen släppa det gamla och gå mot något helt nytt och annorlunda! Så avundsjuk jag blir : )

    Kram

    SvaraRadera
  6. Trevlig helg EM! Ska försöka införa ditt tänk jag också...att slänga saker skoningslöst!

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Åh jag håller med! Säljer också massa pryttlar på Tradera och det är ljuvligt när paketen är ivägskickade. Imorgon försvinner i alla fall två.. Jag tror jag är på väg att bli minimalist - eller iaf en sån som bara sparar viktiga saker, känslofyllda saker. Hoppas du har en mysig helg! kram, Josefine

    SvaraRadera
  8. Ja det känns så bra att rensa och göra sig av med saker, fast jag har lite svårt med just gammalt arvegods. Det är ju en sån fantastisk kvalitet på mycket som är gammalt, och respekten för alla de arbetstimmar som ligger bakom. Och sen så vet man ju aldrig när de kan vara "bra att ha" ;-)
    Dock så gillar jag din tanke; vill ej förvara saker åt gamla avlidna släktingar. Hemskt? Nja, snarare realistiskt.
    Så trevligt att få se en bild av fina fru Andersson i tidigare inlägg:-) Du har verkligen varit fantastisk med dina pulverdieter!
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att ni är mycket modiga.
    Överkastet är så fint.
    Kram Agneta

    SvaraRadera