måndag 24 september 2012

Vad är det med mej och broar?

Jag är så fascinerad av broar.

Varje gång jag åker över en bro
så vill jag fotografera.

Till historien hör
att jag är rädd !?! för att åka över broar.

Tycker att det är jätteläskigt.
Värst var nog resan från Öland
med husbilen, i rejäl sidvind.
Vi for fram o tillbaks över vägen, 
tog upp två körfält och 
jag tror inte jag andades på hela
överfarten...

Men dom är vackra att se på...

Visst är det lustigt att vi nu väljer
att bo på en ö, så att man måste 
åka över en bro för att ta sig dit...

... eller en färja om man inte har bilen...

Livet är märkligt ibland.
t vä Älvsborgsbron Göteborg, mitten ? minns inte....t hö bron över Sotekanalen,

6 kommentarer:

  1. Man fascineras väl av det som känns lite skrämmande.....kanske....men du är ju duktig, du åker ju redan fram och tillbaka, kors och tvärs över broarna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Bron i mitten känner jag igen ...den åker vi på när vi ska till min mans bror .men vet inte vad den heter .Han bor i nåt som heter Kville
    nära Hamburgsund

    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Då är vi två!
    Jag avskyr broar för det är alltid högt och så är det ofta vatten under.
    Har också åkt med husbil på hööööga broar och trott att min sista stund kommit.............
    Alla har vi våra fobier.

    Du är duktig du som utmanar din rädsla.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej! Fast att jag är höjdrädd så har jag inga bekymmer att åka över broar, lite konstigt! Så småningom så vänjer du dig nog när du måste fara fram å tillbaka från ön! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Visst är broar vackra men lite olustiga. Skräckblandad förtjusning är ju en härlig känsla ;).
    Men du vad långt de kommit med huset, nu är det inte långt kvar.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag har alltid haft fobi för möss och nu släpar vår katt in levande och döda möss. Jag föredrar döda möss, man vänjer sig lite.
    Kram Anette

    SvaraRadera