fredag 21 september 2012

Vilken dag... och vilket väder...

Idag skulle jag göra så mycket, ju!

Jag skulle packa massor (det tar aldrig slut...)
och jag skulle städa undan lite av det som blir kvar.

Ja lite lämnar jag kvar. Sånt jag inte vill ha
i lägenheten.

Men ibland tror jag det varit bättre om vi tagit med
rubbet (fast vi får så klart inte plats).

Just det här att: vad ska jag packa?

Tänkte att det här blir ju himla bra och lätt.
Bara ta sånt jag vill ha, sånt jag gillar.

Men nehe, det visar sig vara fler saker
jag gillar än jag trott...

Och apropå mycket...

Så mycket mat jag får äta.
Ska äta.
För att få i mig det jag behöver
och hålla allt igång...

Igår åt jag 
stekta färsbiffar
och kall fullkornspasta, sallad, avocado,
stekta champinjoner och biffarna toppades
med sweet chili-philadelphiaost.
Hade varit gott med tomat, men det tål jag ju inte...

Visst ser det gott ut? Det var gott!
Och det allra bästa är
att vågen pekar lite neråt för varje dag...yeah!


Till frukost är det lättyoghurt, hallon och müsli,
en knäckemacka med pastrami (äääälskar pastrami),
caffe latte på minimjölk
och så givetvis nåt grönt. 
Frukt som mellis.

Nu går det mycket lättare att äta två påsar pulver om dagen, 
om man får äta så här gott också..

8 kommentarer:

  1. Just det där med packningen är väl inte nåt jag avundas dig direkt även om det är roligt att flytta. Särskillt till en sån vacker plats som den ni ska bo på.
    Ha en riktigt skön helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett väldans slit och släng och bestyr med flytt. För ca 10 år sedan flyttade vi från 7 rum o kök med hel källarvåning och vind, till fyra rum o kök i enplanshus. Ojojoj vad vi fick rensa och gå igenom allt. Så jag vet lite vad du går igenom.
    Härligt med din diet...att det funkar så bra och att du fortfarande går ner....Grattis!
    Ha en skön helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Kul att flytta, men packningen är hur jobbigt som helst.
    Roligare då sen att packa upp och ställa iordning i det nya............

    Vad mycket god mat och du går fortfarande ner i vikt, inte dåligt.

    En stor och varm kram i höstrusket skickar jag dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Tittar in och önskar dig en bra helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Det där såg smarrigt ut. Champinjoner, mmmmmmmm!

    Nu har jag hällt upp ett glas vitt och ska sätta mig i soffan och mysa.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Jag tycker du är duktig som packar och grejar! Förstår ju att det är en hel del att göra efter så många år på gården. Jag vet hur det var när mina föräldrar flyttade från huset där jag växte upp - efter att ha bott där i sådär 30 år.. Kram på dej!

    SvaraRadera
  7. Allt låter jättegott, och den maten skulle jag bli riktigt glad av att få äta och samtidigt gå ner i vikt!

    Lycka till med all packning, jag avundas dig inte :)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det är då för väl att du får äta lite nu. Det går åt mycke energi att packa och ta beslut och packa och packa....
    Men målet finns ju i sikte.
    Snart är du där ...
    Kan ju alltid hoppas på lite bättre väder imorgon.

    Ha det bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera