onsdag 19 september 2012

Vilken morgon!!!

Lagom
kyligt
härligt
soligt

och så kommer ett lass
kartonger från stora möbelvaruhuset.

Icke att öppna förrän vi flyttat
tror jag...
så sa vi om förra omgången kartonger, och nu
har mannen redan monterat
sex stolar och en stor ekskänk...

Tur det, för det tog nästan två
dagar i anspråk.

Skönt att ha nåt att sitta och äta
vid när vi flyttar in...

Nu ska vi köra ännu ett lass snart.
Då följer stolarna och skänken också med...
Vi magasinerar grejorna
alldeles bredvid där vi ska bo.
Så kan vi ägna oss åt att långsamt
och eftertänksamt möblera vårt nya boende.

Hah, jag vet hur det blir. Allt nu! är mitt valspråk.

Lampa på en av altanerna. 


8 kommentarer:

  1. Riktig julafton med allt nytt...härliga tider!!!
    Ha det så gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Jo, jag känner igen det där valspråket...Jag har samma :o)
    Vilken härlig tid ni har framför er nu. Njuuut!

    Ha en fin dag!

    Kraaaam.

    SvaraRadera
  3. Aarrghh skrev en lång kommentar till dig förut men trillade ur och allt försvann.. gör ett nytt försök! Jag fnissar medhållande, maken har förvarnat mig och sagt tänk på att vi kan inte göra llt på en gång när vi flyttar in! För det vet han ju att jag vill. Men bara vi har vår sänggavel och köksmöbler så blir det bra. För precis som ni kommer vi också beställa lite möbler så de kommer lagom till inflyttningen. Åh vad roligt! kram!

    SvaraRadera
  4. Glömde ju säga vilken fin lampa! Vi får nog också nån fasadbelysning sen, det ser jag fram emot. Mysigt!

    SvaraRadera
  5. Vad häftigt det måste vara att få skaffa allt (nästan iaf) nytt och börja på ny kula på sina drömmars plats. Och jag kan säga att jag hade inte kunnat hålla mig från att packa upp ;)
    Ha de nu så gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Härligt - ALLT NU!! Mitt motto är snarare; Inte nu, sen. Men Allt nu... Ja, det känns bra! Jag tror jag stjäl det av dig!

    SvaraRadera
  7. Vilken fröjd det kommer att bli när ni får plocka fram de där möblerna och lådorna från magasinet och placera ut allt :)

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Är det så? Falköping är där du bor?! Åhåå! Där ser man! Nä vi var på personalresa så det var ju en busslast å följa chefen du vet.. det vanliga. Lyssna och konferera. Sen lite ensamtid som tur var. Ja nu vet jag ju vart du ska flytta, komemr jag dit så hojtar jag definitivt! Kram!

    SvaraRadera