söndag 14 oktober 2012

Då fortsätter vi rundvandringen...

Då går vi in i "kontoret".
Min iMac t vänster, mannens PC till höger. Notera sladdlösheten... ;-)
och att allt finns på hans sida...

Kontoret med citationstecken 
mest för att det är ett rum som 
vi har datorerna, alla viktiga saker
och så ska jag ha bokhyllorna/bokskåpen här.

Ska bli skönt att ha alla böcker och tidningar
bakom glasdörrar. Kanske lite mindre damm...

Lite info om "kontorets" inredning:

Skivan till bordet är en vanlig 180 bänkskiva
med aluminiumkant från Ikea. 
På den skruvade vi lösa ben från Mio.

Stolarna är ett fynd från A-möbler i Skövde
och det fanns bara dessa två... som jag snabbt
roffade åt mig...

Under skrivbordet finns en liten praktisk
byrå på hjul från Ikea för pryttlarna

Mattan också från Ikea.



I hörnet står en skön snurrfåtölj från Ikea
och i fönstret står lampfötterna
som är gjorda av gamla bobiner
(trådhållare) och som 
vi fick av svärföräldrarna när 
vi gifte oss för tjugotvå år sen.
Jo de var inne då också...
med rutiga skärmar. Nu har
jag skärm från Gekås á 10 kr.

Blomman i limefärg fick vi
från bostadsbolaget när vi flyttade in
och lavendeln är låssas.
Glasvaserna ska stå nånannanstans sen...

Det ni inte ser är ouppackade kartonger
med böcker, tidningar och annat livsnödvändigt...

Utanför fönstren regnar det rejält, men här inne
är helt underbart gôtt.



13 kommentarer:

  1. Fiiint som bara den! Jag håller ju oxå på att fixa till mitt kontor/arbetsrum, så det är ju lite extra inspiration för mig.
    Jo jag har just raderat en massa bilder från Picasa. Upptäckte att det låg onödigt mycket där som inte behövdes.
    Så nu ska vi se om det blir nån ändring.
    Ha det så bra där på berget nu!

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Lyxigt, modernt och läckert!
    Men kan ni ha en kontorsbyrå tillsammans.....? Skojar, klart ni kan.
    Och det är stillsamt söndagsväder idag, jag tycker om det.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint, så matchande allting.
    Gillar verkligen dina stolar och mattan..............är den från IKEA, ursnygg!

    Ser mysigt ut med regnet på fönstren.
    Tack för att vi nyfikna får kika in i ditt nya ställe!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vad kul med en rundvandring för jag är ju sååååå nyfiken hur ni har det i det nya boet.
    Datarummet får helt klart tummen upp. ;) Snyggt!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Å vad fint det är! Snyggt, modernt å praktiskt! Måste kännas så skönt att äntligen komma in i den fina lägenheten! Snyggt kontor med alla saker! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så fint ni börjar att få redan. Härligt med ett kontors rum och att allt är nytt och fräscht.
    Verkligen kul att få titta in i ert nya fina hem.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Såå fint och fräscht ni har det överallt!!
    Fortsatt lycka till med allt :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Så fint ...så sitter min man och jag också nästan ...vi har 2 skrivbord och en skrivare mellan skrivborden.
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Och vad mycket ni hunnit få i ordning! Hihi, visade maken sladdarna vid PC:n, han har nämligen Mac men inte jag - än. Men nästa dator får nog bli det! Har iPhone ju och den älskar jag! Ibland startar jag inte ens PC:n för jag klarar mig så bra med phonen... Himla snyggt och rent ni har det! Kram från en som flyttröjt heeela helgen! Nu börjar allvaret, haha!

    SvaraRadera
  10. Tänk om mitt skrivbord hade varit så rent och fint också...det mesta jag ser är papper, papper, papper ;-)
    Vad härligt att ni är på plats i er nya fina bostad, väntar spänt på att få se resten också:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Jag gillar kontoret, där kommer du stortrivas!

    SvaraRadera
  12. Vilken vrålläcker fåtölj!!


    Kram/M

    SvaraRadera