onsdag 3 oktober 2012

Fyra hela dagar...

Det är fyra hela dagar kvar här på gården. Gissa om jag börjar bli lite stressad...

Mest för att vi har så himla mycket grejor. Jag skulle ju bara ta med det allra käraste, och kära hjärtanes, vad mycket det var.

Tänk bara alla kläder, som förut hängt där och varit alldeles för trånga. Nu hänger de... men några ser ok ut på mig. Så de får följa med...

Igår var jag och vägde mig och pratade lite med min goa dietist. Mysigare tjej får man leta efter.
Vi diskuterade bla a om solrosskott var nötter/frön eller grönsak. Grönsak, tack för det. Älskar dom.

Vågen visar fortfarande neråt, trots att jag börjat äta igen. Så himla skönt. Nu inför vi ännu ett mål (oj vad mat jag får äta!) och är alltså pås-mat-fri nu!

Så här ska jag leva resten av mitt liv. Det känns jättebra, för det är god, riklig mat.

Sockersuget är helt borta! Saltet avstår jag oftast! Fett känns för fett. Portionerna är rejäla men består mest av grönsaker. Ja det var perfekt för mig att stänga av alla sinnen och bara äta pås-maten så länge att kroppen kunde återställa sig.

Nu njuter jag av färgerna och konsistensen av maten, och kan känna små smaknyanser. Förr var det bara "lassa in".

Gardiner från Svanefors

På väg hem från Sahlgrenska kikade jag in i en butik som har en massa fina saker. Där hittade jag fina gardiner och läckra mattor av läder. Vi får se ifall jag införskaffar innan flytten...
Mattor av läder!


Vad jag däremot köpt, men inte installerat ännu, är en Apple TV. Den kopplar jag till TVn och kan föra över från min iMac, iPad och iPhones, både bild, ljud och ja faktiskt allt jag vill... Nu blir vi verkligen ihopkopplade... Till det så blir det snabbt fiber och flera nätverksuttag i varje rum. Ja herreje... för en tekniknörd som mig, blir det rena himmelriket.

AppleTV


9 kommentarer:

  1. Ja det där med gamla kläder är verkligen en historia för sig! Men har man inte använt dom på flera år så åker dom all världens väg. Igår hade vi bagaget fullt med gamla kläder o skor, fyllde nästan en hel container! Det var lättnad som kändes efteråt! Hu va man samlar på sig1
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Ja man har ju så mycket grejor ..om vi skulle flytta så vet jag inte ivilken ände jag skulle börja


    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Hej Teknik nörden !

    vågar inte äns tänka tanken på att flytta. Säger som Rosa, inte skulle jag veta var jag skulle börja.
    Lycka till med flytten.
    Du är jätte duktig med vikten tycker jag. Njut av den goda mat du får äta.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  4. Hihi ja en annan har också börjat bli lite stressad. Kanske mest för att man liksom inte börjat packa än. Kanske borde... Jättekul att köpa nya saker till ny bostad! Och Applegrejen.. ja, maken och jag pratar om en Mac mini just till sådana där ändamål. Får se vad det blir, kanske efter flytten! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  5. Vilken massa teknikprylar.......blir livrädd.

    Flytta kan vara bra ibland, då får man en anledning att RÖJA!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  6. Mattorna var ju jättefina. Häftigt med trasmattor utav läder.

    Vad spännande att ni flyttar snart. Vad kul att få göra iordning det nya. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Vad spännande, nu snackar vi nedräkning, på riktigt! Vad duktig du är som håller dig så bra till dieten och fortfarande går ner, bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Så duktig du är med maten! Det låter verkligen lovande.
    En apple tv, jag undrar vad det kan vara, kan man titta på vanlig tv på en sån....tro....
    kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Beundrar dig så för din viktminskning! Njut nu när du får äta god mat igen! Hihi jag log när du började skriva om dina teknikprylar... jag förstog inte ett skvatt!! Stressa inte nu flytten kommer att gå bra! Kram Iréne

    SvaraRadera