torsdag 18 oktober 2012

Hallen

Nu har jag äntligen fått ordning på hallen.


Igår åkte vi till "lilla Ullared", dvs Göksäter på Orust.
Lite som Ullared i gamla tider, kan man säga.

Massor av fina lyktor hittade jag, men kom hem
med två. Visar dom sen...

Nu är det hallen alltså.

På 1980-talet så kom serien Stockholm på Ikea.
Designen var av Karin Mobring och Tomas Jelinek.


Jag har ett hallbord med spegel, och en stol.
Spegeln har snygg fasad kant som jag är så förtjust i.
Nu är de svartmålade pga att de var så enormt slitna.
Ja jag vet, lite helgerån...

Stolen klädde jag med en kökshandduk från Coop.


Hade problem med vilka knoppar jag skulle ha
så jag väntade tills jag hittade de rätta.
Och på Göksäter fanns de där genomskinliga
med silver. Så nu så...

Skrinet är från EM Möbler
och lampan hittade jag på loppis för en massa år sen...






11 kommentarer:

  1. Ja, regnkläder och stormkläder är bra att ha här! Jag har mängder.....Och idag är det inte mycket roligare väder, men det är lite mysigt ändå.

    Hallen är jättefin och att komma på att använda en handduk till stolsitsen var ju snillrikt och jättefint blev det också!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jo, du skrev något om 7 nov, får jag återkomma i ärendet? Åker bort idag och kommer tillbaka i början av nästa vecka!
    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt! Vad fyndig du var med omklädnaden av stolen. Har sett de där trycken på Coop, riktigt fina! Och stolen är väldigt fin. Ser superfint ut i er hall! Kram!

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut i din nya hall. Den där kökshandduken blev fin på stolen, ska till Coop idag, får kolla in den där handduken...
    Hoppas ni har lite bättre väder idag. Här har det regnat lite i natt.Kram /Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Du her verkligen fått er hall fin.
    Bra gjort!

    Ha det gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Du har så himla bra smak!

    Det var allt jag ville säga,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Såå fina och bra idéer du har. Din stol blev ju jättesnygg...förresten hela hallen, hur fräscht som helst :)
    Tack söta du för fin kommentar hos med som värmde :)
    Ha en finfin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Så fint!
    Nytt hus och nya möbler.
    Helt rätt!
    Ha en fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt...
    ha en trevlig helg
    kram Rsoa

    SvaraRadera
  10. Så himla fint ni får överallt! Det är så roligt att se.
    Det ser lite mysigt ut med "nästan storm" utanför huset. Skönt att Lilleman också är välklädd.

    Ha en skön helg i ert fina hus!
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Så fint du har fixat till det i hallen! Jag gillar stolsdynan : )

    SvaraRadera