tisdag 16 oktober 2012

Mer ljus

Belysning är viktigt
(speciellt när man kommit till åren...)

Lampor är svårt.
Visst finns det massor av fina lampor
men jag är lite sådär att det får gärna
vara lite annorlunda.

Därför blev vi djupt förvånade igår
när vi var i Torp köpcentrum utanför
Uddevalla (några mil härifrån)
och letade lampa till ett av de nya skåpen.

Jag ville ha en bordslampa som var lagom 
diskret men ändå speciell.
Hade kollat in de där som ser ut lite som
kamerastativ, men så ramlade vi på den här...

Jo det ska stå saker i de däringa upplysta hyllorna...bara jag hittar... fortfarande massor av kartonger kvar...

Den ser inte mycket ut för världen
men den talade till oss på ett alldeles
speciellt sätt.

Den stod undanskymd på lampavdelningen
på Bauhaus, och min man skulle flytta fram 
den för att se den bättre. Då tändes den!
Bara av att han tog i den...
Detta tilltalade oss tekniknördar nåt alldeles
förskräckligt, så vi var givetvis tvungna att
köpa denna "touch" lampa.
Borstad aluminium 
och vit, rektangulär skärm.

Lilleman ligger på favvomattan.
Vi tänkte inte ha den precis där...
men den får väl stanna.
Så vi köpte en annan att ha under
soffbordet...

Palmen lever ännu, konstigt nog
och utanför altandörren ser ni gabionerna
fyllda med sten och lite av den klippa som de sparat
för att återställa naturen till en del...

Här ute stod det folk och kollade på utsikten i söndags...
Alltså... klampade över altan ett, förbi flera fönster (över nysådd jord)
där är väldigt smalt, och klippor nedanför, så man får
hålla sig invid väggen.
Upp på altanen (nr två), över till altan tre och så stod de
där och kollade på utsikten.
Varför?
Tja, antagligen var de spekulanter på lägenheten
ovanför, den står tom. Grrrr... eller är jag för gnällig?

7 kommentarer:

  1. Folk som klampar omkring på altan o nysått gräs låter inte så kul, här blev vi väckta kl 03 av att bonden körde gödsel i våras! Allt kan hända!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Tycker inte du är för gnällig...man får hoppas att det var en engångshändelse!!
    Såå fint och fräscht det ser ut hos er, jättesnygg lampa och goa voffsingen har hittat en favoritplats..hi..hi.. såå söt!!
    Ha det fortsatt gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Nääee inte ett dugg gnällig. Folk borde lära sig lite mera vett! Såna där som klampar in där de inte ska vara, de får mig att gå igång på alla cylindrar! Åh vilken häftig lampa, förstår att ni föll för den. Vi kollar också på lampor, vi har många såna där så lampor som ger mys men vi behöver en till matplatsen och hallen. Men lugnar oss tills vi flyttat så man ser mer vad som passar. Kram! Pussa Lilleman från mig!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det är så roligt att du visar upp ditt nya hem och vilken fräsch ny inredning.
    Ni har verkligen startat om och det gjorde ni alldeles rätt i.
    Tänk att en del byter partner och andra som ni hittar en förändring i tillvaron med sin äkta hälft.
    För det är så lätt att gå i gamla hjulspår.
    Jag är glad att Dick och jag har så många framtids drömmar och det är så kul när man ser att andra förverkar sina.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej teknik nörden =)
    Häftig lampa, passar ju er super bra.
    Nä du är inte gnällig. Får väl finnas gränser för hur man beter sig. Jag skulle bli skit förbannad.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Snygg lampa! Det där med folk som bara kliver på är hur jobbigt som helst, eftersom jag har museeum i huset så tror folk att de bara kan gå runt, kolla i fönster, öppna dörrar, ständig fråga " de andra rummen då, får man inte se dom" PRIVAT svara jag å fy 17 vad sura de blir! Hoppas de inte återkommer de där som gick runt hos er! Ser så hemtrevligt ut hos dig! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Nä du är inte gnällig.. man får väl inte bete sig hur som helst.
    Härligt sken på den lampan
    kram Rosa

    SvaraRadera