fredag 5 oktober 2012

Tackochadjö-föreställning?

Hörni, nu kom SOLEN!!!
Helt otroligt!

Kan det bli så att vi slipper flytta i sjöstövlar
och sydväst?

Kanske t o m att man kan gå i T-shirt?
(jag lär ju bli svettig så det räcker...höhö)

Nu tror jag att jag pausar bloggen
över helgen och återkommer när vi är på
plats på Saltön/Grundsund på Skaftö.

Problem finns så klart.
Telia har inte fixat klart vårt fibernät
ännu, så jag vet inte om jag får 
nåt internet när vi kommer på plats.

Och jag känner inte för att blogga
med mobilen... hur tekniknörd jag än är...

Så jag återkommer när det är fixat
och tills dess får ni ha det så bra.

När jag återkommer hoppas jag
att jag kan visa bilder från flyttkaoset.

Tills dess får ni njuta av en bild av min
hemmagjorda grönsakssoppa
med köttkorv. 
Surdegsbröd med Philadelphia till.


Vad jag åt till middag sen?
Sallad med keso och avocado.
Kombinationen är oslagbar.
Den lite salta keson mot den milda avocadon.
Prova får ni se.

Idag blir det resten av soppan till lunch också,
och i eftermiddag har jag önskemål
om att äta ute...
... vi får se.

Ha nu en riktigt härlig helg, 
allesammans, 
så ses vi!!!

17 kommentarer:

  1. Ha det så bra du med kära bloggvän!!
    Stort lycka till, håller tummarna för att vi hörs snart igen :)
    Tack för goa kommentarer hos mig som värmer i hjärtat.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Lycka till i helgen med allt!

    Vi hörs väl när du och prylarna är på plats............

    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh nu är det så nära, så nära! Så himla roligt att få följa er flytt och glädjas åt den innan det är dags för oss. Hoppas de fixar internet åt er snabbt så vi kan bli uppdaterade på hur ni har det. Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna att ni får fint väder under flytten och att allt löper på smidigt.

    Ha en trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Tänk att det äntligen är dags nu...på riktigt, som ni har längtat.
    Ser fram emot bilder från ert nya boende sen.
    Stort lycka till, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Ha det bra och lycka till med flytten
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Tittar in för att önska dig en fin söndag. Här är det mulet men Fred har match så vi ska ändå vara inne i hallarna :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Glömde tacka för tipset om Madame Lutuss. Så fin ull så nu ska övriga på kursen beställa där också :O)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tittar in för att önska dig lycka till med flytten! Det är ett stort steg ni tar!
    Här är det fortfarande fint väder och blåsten håller i sig! Har just varit ute och kört iväg en hel kärra med nedblåsta päron..
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  10. Ha det så bra mitt i flytten, vännen! Ska bli så roligt att se ert nya hem! Å vädret blev väl kanon? Hur vi fick upp kassaskåpet... ja det kommer jag inte riktigt ihåg, åldern vet du ;);) men mannen hade nog ett finger med i allt!! *ler*! Kram Iréne

    SvaraRadera
  11. Lycka till med flytten...hoppas ni har lika fint väder som vi..ser fram emot nya hemmet :) KRAM

    SvaraRadera
  12. Åh idag smäller det! Tänker på er och hoppas allt går smidigt under dagen! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  13. Lycka till med flytten och jag gissar att nu är ni väldigt mycket på väg....Välkomna till kommunen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Lycka till med flytten, jag längtar att få se mer när ni är på plats:)

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  15. Åh men gud vad roligt! Tänk att det äntligen blev helgen "H":-) Hoppas att allt gått smärtfritt och att ni börjar komma iordning. Det kan ju ta sin lilla tid innan man hittat rätt på allt i alla kartonger;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Åhh undrar när du kan komma online igen. Är så nyfiken på hur ni har det! Saknar dig! Kram!

    SvaraRadera