torsdag 4 oktober 2012

Tre hela dagar o lite till...

Men hörni, vilket tråkigt väder det är.
Var är de där härliga höstdagarna?
Inte här i alla fall...

Men nog är det vackert ändå?

Vår lilla bebis-lönn. Snodde en pytteliten, med rötter, för några år sen hos grannen. Enda lönnen på gården nu...

Den gamla eken. Och granen som vi satte ljus i för många år sen, då den liten...
Igår tog vi en biltur och vi såg massor av tranor. Överallt
på stubbåkrarna stod de i grupper och åt. Flera av dem var födda i år, 
och de såg fortfarande lite duniga ut.

Jag sa till mannen: 
"Tänk att de orkar flyga så långt, trots
att de är små. Måste kännas märkligt att ge sig ut på den
första flygningen till Afrika"

Då svarade mannen torrt: 
"Tur att dom inte behöver gå ända ner dit... det hade varit förskräckligt."

Jag skrattade i flera mil, tror jag... Såg framför mig en lång radda
tranor som spatserade på sina långa, spetiga ben...

Nåväl

Ni som blev förvirrade av mitt förra inlägg ang
AppleTV, så får jag förklara.


Det är en liten dosa som gör att man trådlöst kan flytta
över det som finns på skärmen i iPhonen/iPaden/Mac-datorn
till den vanliga TVskärmen. 
(bilder, filmer, musik, dokument, rubbet)

Ex:
Så om jag surfat fram nåt intressant (gardiner kanske?)
så trycker jag på en knapp
och websidan med gardinerna 
visas i storbild i TVn i vardagsrummet
(kanske bryter vi i en viktig match, men sån
hänsyn kan inte tas, eller hur?)

Onödigt? Tja, jag vet inte jag...

Jag skulle kunna skriva mer om detta
och om Apples och AppleTVs olika fantastiska funktioner
men då snurrar jag väl till det ordentlig för er... :-)

Läs gärna om AppleTV och AirPlay
hos Apple.


8 kommentarer:

  1. Onödigt kanske men hur mycket är inte onödigt som vi ändå gillar och vill ha.
    Jag har förstått att du är en tekniknörd och det är jag.
    Ha det gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Hihihi ni verkar ha så roligt! Det hade verkligen sett kul om tranorna promenerat ända till Afrika. Hihi. Vad vackert ni har det, fin gammal ek. Jag älskar ekar - både i skogen och som omgjorda till möbler. Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Inga härliga höstdagar här heller.

    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Den julgranen hade växt en del, du!!
    Men den var väldigt fin,och snart är det dags igen...med julgransljusen osv..hi..hi
    Ha en fin dag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Vi har tillbringat den tråkiga regniga delen av dagen med att göra veckans shoppingtur till vår närmsta lilla stad.
    Nu ser faktiskt vädret bättre ut så det får väl bli lite utejobb i efm.
    Såg vildgässen dra söderut, skulle kanske inte vara fel så här års...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Du hittar då de mest otroliga manicker! Du är en fena på det!

    Ha en skön kväll!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. De där fina höstdagarna är inte här heller!
    Men i morgon ska det tydligen inte regna. I så fall ska jag ta in blommor och tömma krukor.
    Det närmar sig med flytten! Så roligt! Det ska bli så kul att se när ni kommit in i huset.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det känns som en vän ska flytta och jag känner saknad.
    Fast du bara ska flytta till kusten, men vi måste höras vid på bloggen.
    Kram ifrån Anette och Lycka till!

    SvaraRadera