onsdag 24 oktober 2012

Vilken dag, va?

Hur var det hos er idag?

Hos oss var det helt otroligt väder.

Det började med att solen kikade upp
över Islandsberg när jag gjorde iordning frukosten.


Sen blev det bara bättre och bättre. 
På middagen satt vi 
på var sin köksstol ute på altanen.
I T-shirt och tights (jag då alltså), 
och det var SOL och VARMT!!!

På kvällningen så började det mulna på
lite, förutom en smal remsa över Västerhavet, där solnedgången
var magisk.

Blev inget vidare på bild bara...

Sen tog jag en prommis med Lilleman och då ni!
då började det regna lite...

Väl hemma så gjorde jag en supergod macka på
surdegsbröd, pastrami, keso och sallad. Och så
en kopp te till det... 


Nu smattrar det ordentligt på fönstren...
och det är 5 grader.

Borde gå och lägga mig, men är pigg som en mört.
Det är säkert sol-injektionen som vi fick idag
som gör att man känner sig så "laddad"

2 kommentarer:

  1. Så vackert! Ojoj. Jo vi hade lite sol från lunch och någon timma därefter. Så det var ovanligt och skönt. Annars är det mest grått och regnigt i norra Småland. Ingen sån där vacker höst som jag föredrar. Gott att få njuta av lite annat via din blogg! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Vädret var exakt samma här som hos dig! Vilken härlig utsikt ni har från fönstret! Nu lyser solen här, lite lagom kallt +2 enligt bilen! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera