torsdag 15 november 2012

Älskade smycken...

Man behöver inte alltid använda saker till det som det är tänkt...


Den här smyckehängaren är egentligen en jul-pryl från Ikea.
Det är tänkt att man ska kunna hänga fina kulor på den...

Men jag behövde nåt att hänga mina smycken på.
Just de smycken som jag använder mest.


Ser nu att ena stången är lite hängande, men det 
var bara att vrida lite på den, så blev det bra.

Stången fanns i flera färger och kostade en tjuga.

Ljusstakarna är från gårdens kök, och träasken
är nåt som morfar har tillverkat. Där förvarade han
sin pip-tobak och den doften hänger i än i dag,
om man lyfter på locket. För tillfället är den tom.
Sen tänkte jag ha skatter från havet i den...
eller nåt...

Allt står på en av de nya byråarna som vi köpt
till kontoret.


7 kommentarer:

  1. Fiffig idé och ett sånt vackert stilleben det blev. Snyggt!
    Ha en bra dag!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Vad smart du är! Snyggt blev det med alla fina smycken.

    Vad härligt att kunna beställa räkor så som du skrev. Hoppas de smakade. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vackert! Grattis ännu för viktraset- du kan skriva om det hur mycket som helst, det är så inspirerande. Här står vikten stilla för tredje veckan i rad :(

    SvaraRadera
  4. Mina smycken är förpassade i små askar o lådor och används nästan aldrig nu för tiden. Vet inte vad som hänt med mig.
    Sätter inte ens i örhängen längre...
    Julie blev "friskförklarad" för en tid iaf, så vi är riktigt glada här idag. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Åh vad tjusigt! Och vad mycket smycken du har! Jag är skitdålig på att använda smycken men ibland får jag mina ryck. Mamma är riktigt impad nuförtiden när jag faktiskt bär förlovnings- och vigselringarna varje dag - så vanligt är det med andra ord att jag har smycken. Jag har mina i en glasask, en porslinsask och ett litet fat mamma målat! Kram!

    SvaraRadera
  6. toppen när man kan använda grejorna till vad man vill..blev ju jättebra
    Mysigt med asken som har doften kvar

    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Men så himla smart :) Blev kanon snyggt! Älskar ljusstakarna.
    Har lagt upp en jultegelpanna nu om du vill kolla in och säga vad du tycker om den =)

    Ha en bra dag!

    Pysselkram

    SvaraRadera