lördag 3 november 2012

Blommor

Här ute på ön, så har vi en himla bra
liten ICA-affär.
Det finns nästan allt man behöver, 
och jag känner mig väldigt bortskämd
när jag kan "kila ner i affären" ifall
det är nåt jag behöver.

I över tjugo år har vi haft närmaste
affär på två mils avstånd.
Det betydde att det var veckohandling
som gällde, och "medskick" ifall nån
hade ärende in till stan...

Nu åker vi i o för sig till Torp
Köpcentrum också, men det är
då vi ska köpa nåt som inte finns
i en ICA-butik, ja ni vet...

Man ska ju gynna företag på orten
och dessutom!
har de superfina blommor.

Det verkar som om kvaliteten, 
av någon anledning, är bättre här.

Nejlikorna börjar
inte ens se ledsna ut...






En rosenbukett, de där vanliga,
håller jättelänge. 





Då är det roligt att ha färska blommor
i huset.
Och nu är mina amaryllis verkligen på g.

Antingen mår blommorna bättre här i lägenheten
då det är samma temperatur jämt, och fräsch luft,
inget drag, eller så är det jag som plötsligt fått
gröna fingrar. 
Jag tror mest på det första...

I helgen är jag ensam på berget. De andra
har åkt till gården. Lite smått o gott som
ska fixas där, och jag har skickat med en lista
på saker som jag vill ha hit... 
Det regnar rejält- om det slutar till i eftermiddag
så planerar jag att gå en Tipspromenad...

Ha en fin helg!

8 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor. Men du, är det en väggklocka jag ser på ena bilden? Den vill jag se i helbild, tack. :)

    Önskar dig en alldeles utmärkt lördag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Du har fått grönare fingrar OCH det är säkert bättre luft!
    Bra med en liten affär som har det man behöver. Vi har lite långt till affären här, lite opraktiskt, men det går.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Kul när blommorna inte nickar efter första natten som annars är väldigt vanligt.
    Så himla fin duk du har under nejlikorna :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Det där med två mil till affären känner jag igen, inte kul om man blir sugen på någonting. Så har vi haft det de senaste två åren, när jag jobbade kunde jag smita in o handla på hemvägen!
    Ha det så bra i helgen! Här tar vi en dag i sänder!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Så fint du har!
    Det är nog du som är extra bra på att sköta blommorna.. också;)

    Kram, ha det skönt och hoppas det slutar regna.

    Marie

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det och skönt med affären nära. Blommorna är jättefina, du har nog fått gröna fingrar:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Ja det är skönt att ha nära till affären. Vi försöker veckohandla på Coop men vi har både Ica och Konsum i vårt lilla samhälle så dem vill man ju gynna lite också. Sen kommer vi bo alldeles intill Ica så det blir smidigt det! Kram!

    SvaraRadera
  8. Ni verkar trivas gott där på berget, både människor, djur och blommor. Ni har det ju såå himla fint.
    Tack snälla för orden angående min tavla. Jag har nämligen målat den själv :o)

    Hoppas regnet slutatde så du kom ut på din tipsrunda. Ha en fin kväll kära vän!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera