tisdag 13 november 2012

Fixa o trixa, får man det?

Jag har fixat lite med bilder.
Är det ok?
Får man det? Liksom
förstöra naturens eget
färgspel?

Vilket fall...
här kommer 
resterna av en nejlikebukett
som står i köksfönstret

soluppgång
denna gång med
både minsta månskäran
och Morgonstjärnan Venus.
Kan en månskära bli mindre än så här?


och så solnedgång över altanerna
bilden tagen från ett
av fönstren i kontoret.

Det var allt jag har att bjuda på idag.

Och jag ber om ursäkt över mitt
vikt-o värk-tjatande i gårdagens blogg-inlägg.
Ni har säkert hört det flera gånger.
Från o med nu så blir det bara
sporadisk info om detta.
Gnällis som jag är...

4 kommentarer:

  1. Visst får man leka med sina bilder! Du gör det jättebra. Och visst är det underbart att bo så man kan se både solens upp och nedgång1
    Kram /Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Man får leka och trixa som man vill
    och du är inte gnällig man måste ju ventilera ibland

    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Klart du kan trixa lite med bilderna....bara skoj!

    Tråkigt att du imte mår riktigt bra, men som man får höra många gånger av alla "experter" du måste nog ha lite tålamod.
    Har det tagit lång tid att bli sjuk så tar det minst lika lång tid om inte längre att bli frisk!

    Kram till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Läste ditt förra inlägg och fick en bild av din historia, jag har ju inte riktigt varit med från början.

    Det måste ändå vara helt fantastiskt att du kunnat rasa så i vikt och när kroppen vänjer sig vid det nya och du bygger upp musklerna, tror man inte att lite värk kan försvinna då? Det tror jag.

    Och du, vaddå träna, du tränar ju varenda dag när du är ute och promenerar så mycket och så långt som du gör och upp och ner och hit och dit. Friskt luft får man också.

    Jag har inte glömt brödrecepten, jag har bara inte varit organiserad dom sista dagarna. Men dom kommer.

    Den här årstiden och efter den vår och sommar som det varit och så den helt eländiga hösten ovanpå alltihopa så är det nog inte lätt att må bra. Jag som älskar hösten (och regnet) i vanliga fall, har t o m börjat tvivla i år. Det är ett riktigt må skit väder!

    Kramar

    SvaraRadera