måndag 5 november 2012

Förtjust i en skål

Kan ni också bli så där förtjust i ett föremål?

Så där att ni blir glada varje gång ni ser det,
och är så nöjda med att ni köpte det?

Så känner jag det för den här fina skålen.


Egentligen är den till för plantering.
Köpte den i somras på Westgården,
ett underbart ställe här i närheten.

Westgården är en plantskola med
butik och resturang och kafé.
Man sitter i ett helt underbart
stort engelskt växthus och äter.

Maten brukar vara sagolik, alltid
färsk och fräsch.

Nu har de stängt för säsongen, och
utanför så jobbar grävskopor
med att göra nåt nytt spännande.

Längtar verkligen till våren, då de öppnar igen.

Lövet är i trä, mahogny tror jag, 
och kommer från mitt föräldrahem.

Ni ser också fossingarn på min favo-fågel.
Är "korp-tokig" 
och föll som en fura för herrn.
Kommer också från Westgården.


Duken kommer från Coop Forum
men jag har sett att den finns på flera ställen.
Det finns även en matta som jag har
"ett gott öga till"
men ingen plats att ha den på...

8 kommentarer:

  1. Jag känner så över tavlorna vi nyss fick upp i vardagsrummet. Så nöjd varje gång jag kikar på dem. :)

    Önskar dig en bra måndag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst kan man nästan bli kär i saker som man har köpt. Härliga bilder i från hamnen. Äter ni mycket färsk god fisk och räkor nu?
    I dag ska jag försöka återfå balansen i huset efter festen i Lördags.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Ja visst finns det sådana saker som man liksom bara blir kär i. Din skål är söt och pippin är bara för häftig. Jag är nog lite kär i min igelkottskudde. Den ligger dock nerpackad än. Och min virkade sköldpadda, Mort, honom är jag också lite kär i. Saker kan verkligen väcka känslor ibland! Kram från en orolig lillmatte, vovven verkar nästan lite sämre idag :( kram!

    SvaraRadera
  4. Jo, då, jag har några saker som jag tycker speciellt mycket om....men jag hivade också mycket när vi flyttade för några år sedan.....men det är ju bara saker, fast jag kan sakna nåt av dom ibland.

    Oh, gillar du korpar, det har vi massor här i vårt stora klätterberg! Men det har ni säkert hos er också!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Helt klart händer det att jag bara blir kär i vissa saker och vill ha dem till varje pris :).
    Så det var på coop du hittat den fina duken, måste jag kolla.
    Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. funkar ju som fruktskål också
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Jättefin skål.Känner igen det där med att falla som en fura för saker ,jag gör det lite för ofta bara ,köpte jättefina trasmattor på loppis i lördags ,kunde inte låta bli så billiga ,men var ska jag ha dem
    Ha en skön måndagkväll

    SvaraRadera
  8. Tack för kryapåkommentaren för vår sjuka vovve. Vi har haft en jättejobbig natt, men nu verkar hon lite piggare. Det är så svårt att veta om eller när man ska släcka livsgnistan. Vi hoppas dock på det bästa fortfarande!
    Visst kan man känna lycka över en fin pryl!
    Kramar från Finas mammis

    SvaraRadera