lördag 24 november 2012

Lördag, mys o musik

Lördagsmorgon...

En skön lördagsmorgon, för
inget, absolut inget är inplanerat.

Frukost i morse bestående av 
bla sånt "värmbröd", dvs halvbakat
bröd som man värmer i ugnen.
Hittade baguette med surdeg (Ica), och 
imorse provade vi...
skärbräda o kniv från New Wave Outlet i Dingle

Doften av nybakat bröd och kaffe
ligger fortfarande kvar...

Om det var gott?
Alldeles för gott... 
men tunna skivor...
är helt ok...
en lördag...

Solen kikar fram och den svala morgonen
gör imma på utsidan av fönstren.
Så den vanliga utsikten får jag klara mig 
utan idag... tills imman försvunnit...
flaska från Frankrike med hemmagjord müsli
imma på utsidan av altandörren visar att
passivhuset fungerar...
Emiliana Torrini, 
To be free
underbar,
men lite läskig (på youtube...) 
går i mina lurar, åter o åter igen...

6 kommentarer:

  1. Härligt att bara ha en softardag:-)
    Själva ska vi snart göra oss iordning för att åka på kalas i Romelanda, nästan halvvägs till dig skulle jag tro:-)
    Ha en fortsatt mysig dag i novemberdiset!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Det låter så mysigt med lugn lördag, det har vi här också för det mesta. Min rosavita amaryllis börjar också vissna så smått nu. Ha en trevlig lördagskväll!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas din dag varit så där lugn och skön som bara en lördag kan vara.
    Jag beundrar din karaktär och skrivglädje.Du är ju helt otrolig vad det gäller vikten.Jag har gått ner 12 kg,men nu är det stopp....istället blir det något upp.Men det finns inga genvägar...stoppar man in fler kalorier än man gör av med så blir det viktökn.Jag veeet...
    Nu är jag frustrerad över blogger.Tråkigt när man inte kan lägga in bilder när man vill..Har haft hjälp idag,så jag hoppas att det ska lösa sig..gått in på ett webbhotell och köpt plats...

    Schablonen som syns på en av mina senaste bilder köpte jag säkert när vi var på gemensam resa. Har använt den en gång.Målade FÅLLORNA på en plåtburk...det blev bra.

    Jag träffade Mia på stan igår.Det var så längesedan sist.Efter jul ska vi träffas.

    Ha en god natt och sedan en bra söndag!
    Och tack för alla dina trevliga kommentarer!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  4. Vilka stämningsfulla bilder :)
    Mums med så gott bröd.....

    Tusen tack fina du för alla jättegoa kommentarer hos mig :) de värmer och gläder ända in i hjärteroten!
    Är så glad att jag fann dig här ute i den stora bloggvärlden :)
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Så trevligt med en mysig lördagsmorgon.
    Vi älskar lördagsmorgonar då vi myser till det lite extra! och sedan lyssnar vi på melodikrysset.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera