onsdag 14 november 2012

Shopping big time!

Igår!
Igår handlade jag kläder!

Eller om jag ska vara ärlig...
så var det mannen som sa
att nu är det dags att hitta nåt
nytt. Nåt som passar
och inte har tältform...

Jag har tidigare haft storlek...

ja herregud det är väl inget att hymla om
50/52

Igår köpte jag detta på Kappahl 
i Torp 
(köpcenter utanför Uddevalla):

Jacka stl 40/42

Svarta byxor i jeansmodell storlek 42


långärmad top stl 40/42 

Jahapp, säger väl ni. Var det allt? 
Vanliga kläder, inte så där jättedyra...

Ja precis så. Vanliga kläder, inte så där 
jättedyra. Kläder som sitter åt  ... kläder
som dessutom är sköna och snygga.
Tror ni jag känner mig som en ny människa?
(ja det blev vikt-tjat igen...)

Sen när vi kom hem så var klockan ganska mycket.
Vi satte på TVn för att se det sista av Halv åtta hos mig.
Och sen var det reklam.
Och jag höll på att ramla av stolen
för på TVn så visade de vårt hus, det vi bor i nu.
Bild: Hemnet Obs det är inte huset vid pilen vi bor i... vi bor i ett av de större t höger.
Bild: Hemnet
Reklam för öppen visning nu i helgen.
Bor ni i närheten så tycker jag att ni ska ta
en trevlig söndagstur och kika.
Vi kanske ses?
Jag kommer nog att ta chansen
att kika in i någon av de villor som de 
byggt här uppe. 
På berget.
På ön...


8 kommentarer:

  1. Så vackert läge...lyx och livskvalitet!!
    Grattis till nya formen..lyxigt värre det mé ;)
    Ha det fint där på berget :)
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så vackert ni bor. Ni måste verkligen trivas och tänk så härligt till våren och sommaren.
    Det måste vara underbart att komma in i så små storlekar igen.
    Bra kämpat!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Vad kul att handla nytt nu när du har gått ned så många storlekar. Jag kan förstå att det känns annorlunda att klä sig i lite mer slimmade kläder. Du kommer att vara jättefin i dom. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Det måste ha varit rena julafton för dig igår att shoppa små vanliga kläder.
    Gud så vackert ni bor! Nu längtar jag ännu mer till sommaren när jag ser dessa vackra bilder.
    Tack för att du tänker på oss och vår krassliga vovve. Ser inte fram emot veterinärbesöket i morgon, vet ju aldrig vad hon föreslår då.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Gud så vackert där är! Men var det på teve, åhåå! Och vilka fina kläderm den randiga toppen gillar jag (såklart). Tio storlekar du! Inte dåligt! Jag gillar sådana kländer bäst, "vanliga" kläder som är snygga men ändå bekväma. Det är sådana man ska ha! Kram!

    SvaraRadera
  6. Jättefint ser det där ni bor
    Och så härligt att få köpa nya kläder

    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Ja det kan jag säga dig....Att nog skulle jag ramla av stolen om jag fick se mitt hus i tv. Ha ha ha..
    Vilka snygga kläder du hittade! Jag slog oxå till på en vit jacka i år. En parkas.
    Ha det så bra nu och hoppas din helg blir fin!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  8. Så himla vackert ni bor. Underbart!
    Vilka fina kläder du införskaffat. Jackan var riktigt snygg.
    Vad kul att du har förlorat så mycket i vikt. Du måste vara stolt över dig själv.
    Tack för din fina kommentar hos mig. Ha en fin torsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera