fredag 2 november 2012

Singing in the rain...

not...

Dagens regniga väder gör en inte glad, men
det är ju det man inte kan göra nåt åt.

Vädret alltså.

Glädjen får man ordna på annat håll alltså..

Man kan glädja sig åt sina amaryllisar, som
faktiskt börja visa sprickande knoppar.

Bilden är alltså inte från idag, för då hade
ni bara sett grått grått utanför fönstret...
Ser ni att det ryker lite längst bort vid horisonten?
Det är på ön Orust.

Och ser ni den buckliga skärmen?
Jag köpte sex stycken skärmar på Chilli
innan vi flyttade hit. Satte ihop allesammans, ni
vet, sätter dom i varann... och
resultatet blev att samtliga är buckliga...
Väldigt retligt...
Funderar på att klä om dom
men ingen prioritet på det.
De fungerar ju ändå...



Ni undrar kanske vad som hände med alla mina böcker?
Jo jag tog med mig de som jag gillar, dvs kan tänka mig
att läsa om. Mina favvoförfattare, och så alla kokböckerna
och dom där stora praktverken, och fotoböckerna.
Och mina Victoria, mina Lantliv och lite annat läsbart...
Allt hamnade i hyllor med glasdörrar, tack för dammfritt (lite i alla fall)
även om färgen inte passar in här nu... nåja, de fungerar ju ändå...

9 kommentarer:

  1. Nämen vad trist med dina skärmar...........du får helt enkelt ta och göra som jag gjort!

    Helt rätt inställning......blir man inte glad av vädret får man fixa glädjen på annat sätt.

    Fin helg till dig min fina bloggvän,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Åh vilken utsikt! Supervackert! Stor kram till dig denna fredag!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Äntligen så lyser solen, men igår var det ett riktigt Västkust väder här med mycket regn och blås.
    Vi dräller vi också. Nu sitter jag och bloggar i pyjamasen;)
    Du har ju haft så mycket att stå i att handla och inreda ett hus + att ha avvecklat det gamla huset. Man behöver lite åter hämtning.
    Fiffigt med bokskåpet och det passar bra i ditt nya hem.
    Tack för du delar med dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Tänkte titta in och önska dig en skön fredag.
    Gråväder kan ju vara rätt avkopplande oxå :o)

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Trist med regn och trist och retligt med lampskärmarna :(

    Så fint ni har det på ert berg :)

    Önskar dig bättre väder i helgen och att helgen blir finfin
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Ja, ja, nu tror jag att du minns att du valde ut bland böckerna och att tidningarna var viktiga och många och tunga och att din man undrade vad du skulle med alla dom. Men det vet ju vi kvinnor, dom är nästintill livsviktiga.

    Buckliga skärmar, förargligt. Knyckla till dom ordentligt så tror man att det ska vara så och att det är modernt!!!

    Idag är det tråkväder, men nu är det november och då är det OK tycker jag, den kravlösa månaden.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt när det blir så med det man har köpt.
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Vilken utsikt ni har! Tänk att se HAVET!

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera