torsdag 1 november 2012

Ute o rör på sig...

Igår blev det en snabb sväng till gården.
Och lite shopping på Hem & Hobby i Skövde.
Köpte ett jättemysigt vaniljdoftande ljus,
två fina koppar, en duk och en löpare.



Det kändes väldigt bra att se att lilla rummet
på gården
blivit barnrum igen. Det är det som det rummet
är till för. Liten säng och kramdjur passar där...
som det gjorde för över tjugo år sen.

De nya innevånarna var på jobbet resp dagis,
men besöket var kort,
och vi ses snart ändå...

Lilleman blev helt stollig när vi kom fram.
Han sprang och sprang och sprang.
Och sen sprang han lite till...
Hittade en liten boll som övergetts,
och den bollen blir aldrig boll igen, kan jag säga.

När vi sent omsider kom tillbaks till ön igen, 
så var vi trötta allesammans.
Jag körde, och det är jobbigt att köra
i mörker, tycker jag.

I morse var Lilleman och jag ute på en promenad
och det var en härlig soluppgång.
Vi gick ner till Marinan och kikade på
de båtar som låg kvar i vattnet. Och
så runt lite i den nästan helt höst-övergivna byn. 
Men solen sken, och det blåste lite,
så man kunde nästan tror att det var sommar. 
Ljudet av måsar och vågor kan få en att tro det...

Nu regnar det igen...


3 kommentarer:

  1. Så vackert! Det låter som om ni hade en väldigt mysig dag och att Lilleman hade kul, hihi. Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med doftljus, clean cotton är min favorit! Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder.
    Låter ju som om ni hade en mysig dag.
    Jag mår mycket bättre nu, tack så mycket.
    Ha en riktigt fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera