onsdag 7 november 2012

Vilken söt lampa...

...jag hittade igår på Ikea.

Hittade och hittade, jag har kastat långa
blickar på den sen jag sett den i reklamen
och live...

Först tog jag en grön...
Sen tänkte jag efter en stund 
var-i-hela-friden-ska-jag-ha-grönt
så jag kilade tillbaks genom hela
varuhuset för att byta.

SLUT!
Detta var i Kållered, Göteborg.
Smart som man är, hå hå,
så insåg jag att vi passerar ännu
ett Ikea på vägen hem, det i Bäckebol.
Eller... man skulle kunna önska att det var så...

Det höll på att bli helt fel det där. 
Jag höll nämligen
på att styra kosan mot...gården.
Berättade för mannen att
vi kunde stanna till i Borås
och kika lite i Knalleland.
Och att det var synd att inte Ikea
fanns på närmare håll än Jönköping...

Där fick jag en totalt förvirrad blick
tillbaks. Mannen hade inte glömt
att vi flyttat till en annan del av landet
och att vi ska styra kosan norrut efter kusten
och inte bege oss in i landet, österut...
Tur jag inte var ensam... Så förvånad
jag skulle blivit när jag (undrar var) 
insåg att vi har minsann flyttat.

Och som bonus passerade vi alltså
Bäckebol, och Ikea, och jag kunde
kila in och hämta den grå lampan.

Jag antar att jag är ensam om att glömma
att man flyttat? Eller?

6 kommentarer:

  1. Ja. de där är ju såå fina, grattis till den :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Det är bra när man varit genom Gbg, söderöver, för då har man 2 IKEA att checka av på. Nu ska jag söderöver (kalas) och i morgon också och IKEA står på listan.

    Väldigt fin lampa! Jag tror det blev finare med en grå än en grön, om man tänker på bilderna man sett från ditt vackra hem!

    Krmr

    SvaraRadera
  3. Snygg den lampan ...hade nog inte blivit lika bra i grönt
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Tur du har en man som håller ordning på dej! Och att du fixat dej en karta! Gå inte vilse i novemberdimman!
    Många kramar från Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Sicken tur att du fick din grå lampan och att ni åkte till rätt hem hihi. Jag tror också att grå var bäst färg till ert hem. Jag kommer nog säkert fundera på att åka fel någon gång sen eftersom vi åker förbi vårt nuvarande hem på väg till det nya. Kommer säkert kännas lite skumt. Hihi Ikea i Jönköping är ju "vårt" Ikea :-) Kramis!

    SvaraRadera
  6. Haha, du är ju för härlig, glömma bort att du flyttat. Den har jag aldrig hört!
    Fin lampa!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera