lördag 29 december 2012

Året som gick...


Det här året, 2012, har verkligen varit ett år med stora förändringar.
Orkar ni följa med på en återblick?
Det finns länkar att följa, om man vill läsa vidare...


Jag började i Januari med att berätta om
Berlin Kürfurstenstrasse 1980

Februari 
Nicolae Ceausescu kommer till Sverige för att ta emot
Serafimerorden av Thorbjörn Fälldin och Sveriges Regering

Mars
Bloggträff hos Violan

Juni
4 juli 2005 - 15 juni 2012

Juli
  • vi skriver kontrakt på lägenheten i Grundsund och börjar nu röja på gården. Slänga, skänka, spara, till Loppis, ta med?
  • Kämpar på med pulverdieten och ser hur kilon försvinner.
  • vi åker på semester till Tyskland, Danmark och så hamnar vi på västkusten igen.
Grundsund Söhalla

Augusti


September

Oktober
kontor, ordning o reda, men hur länge?

November

December

16 kommentarer:

  1. Vad roligt att få en summering av ditt år. Det har hänt en hel del i ditt liv.

    Själv började jag ju inte blogga förrens i slutet på juni i år så det blir ingen vettig summering för min del. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag har läst och läst om ditt liv! Jag tycker du ska skriva dina memoarer. Ditt liv skulle kunna bli en film. Vad lite vi vet om varandra egentligen här i bloggvärlden. Ibland är den tämligen anonym, men du har släppt oss inpå dej verkligen. Helt fantastiskt att läsa om ditt liv i Berlin och dessutom en kärlekshistoria som inte slutade som man tänkt sej. Tack för att du delade med dej! Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Det var kul att läsa om ditt år, vilket år förresten! Hur mycket som helst har ju hänt och då är säkert inte allt med. Fantastisk resa! På alla sätt och plan.
    Jaa, jag är med över nyår och önskar gott slut (jag tycker egentligen att det låter så förfärligt när man säger så, så glöm gärna att jag skrev det) och
    Gott Nytt År!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så kul att få läsa om ditt 2012 :) ja det har hänt en hel del för dig :)
    Jag hoppas att du och dina får en härlig nyårsafton, och det är inte bara du som blir kvällstrött jag kan ens inte komma ihåg när jag var uppe till tolv sist, trött småbarnsmamma ;)

    Jag återkommer såklart och vill följa dig 2013, du och dina inlägg ger mig ett gott skratt alltid kul att kika in här!

    Gott Nytt År
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken årskrönika, underbar och rolig (jag fnissar nämligen mycket när jag kommer till maj månad där du upptäcker twitter och tröttnar på twitter - jag förstår nämligen mig inte på twitter - och när katten flyttar hemifrån. det sistnämnda är ju egentligen inte alls roligt men av någon anledning ter det sig väldigt komiskt och jag minns när du berättade om den händelsen) Jag inser att jag måste ha börjat följa din blogg någon gång där i maj/juni. För jag minns Rottis. Den fine. Tack för att jag får hänga med, det är så roligt att ha fått "lära känna" dig. Ser fram emot 2013! Stor kram & gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. Kul att läsa din årskrönika! Så mycket som har hänt dig!
    Jag har tittat på en del av dina inlägg från första halvan av året. Jag upptäckte din fina blogg i juni tror jag. Efter det har jag nog inte missat något.

    Gott Nytt År!
    Agneta

    SvaraRadera
  7. Oj vad mycket du har hunnit med under året, efter Maj hänger jag ju med på allt! Ha nu ett riktigt Gott Nytt År så måste vi ses på Torp! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Gott Nytt År till Dig, vännen :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  9. Vilket händelserikt år du har haft
    Gott nytt år önskar jag dig
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Vilet år du har haft!
    Gott Nytt År önskar jag dig.
    Kram från andra sidan plurret.

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Vilket händelserikt år du har haft.
    Mitt 2012 har gått mera i sin gilla gång, fast vi har inte haft några tråkigheter heller.
    Jag önskar Er ett riktigt gott nytt år!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig nyårskrönika, det har hänt mkt hos er :) ha nu en fin helg, GOTT NYTT ÅR; kram VIOLAN

    SvaraRadera
  13. Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt År.
    Självklart kommer jag tillbaka och hälsar på år 2013. :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Tack för denna återblick. Sköt om dig. Vi ses nästa år
    Gott Nytt År
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  15. Tack rara du, och ett riktigt Gott nytt År till dig och mannen med!
    Och Yeh! vilken snygg klänning du köpte på rean förresten! Du blir verkligen som en egyptisk prinsessa med den på:-)
    Nyårskram, Maria

    SvaraRadera
  16. Ett kanske lite lugnare år önskar jag dej :)

    Ha det riktigt bra!
    Kram Marie

    SvaraRadera