söndag 16 december 2012

Det blev JulMarknad...

Så klart det blev julmarknad i byn.
Men det var inte så klart att jag
skulle bevista den.

Vädret var inte nådigt, och faktiskt!,
och ibland känner man inte för att gå ut...

Men vi tog Lilleman och knatade/pulsade
ner till centrum/torget i Grundsund.
Huset i bakgrunden är "Blomgrens tobak på Saltön". Och altanen till höger tillhör  Mareld Haf&Mat. 

Där var tomtar, fiskdamm, glögg, Lucia och lite
allt möjligt.

Och snö! Det snöade flingor stora
"som dasslock".

Kikade runt lite här och där, var en 
sväng inne på Hannas som säljer
Didrikssons till mycket bra priser.
Och så till slut så handlade jag mat
på ICA... och så vandrade vi 
(nu slapp vi pulsa, de hade skrapat vägen)
hemåt. 
Väl hemma så värmde jag en glögg. En med
mocca o chokladsmak. En liten skvätt
rödvin i ...
Julmusik på, och då, då kände jag den.
Julkänslan. 

7 kommentarer:

  1. Vad härligt att känna den..julkänslan :).
    Mysigt med julmarknad, har ännu inte varit på någon än iår :(.
    Återigen ha en bra tredje advent.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Usch vilket väder vi fick igår! Jag stack inte ut nosen på hela dan!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ta sig ut till en mysig julmarknad och sen får komma hem och ta sig en kopp varm glögg...

    Önskar dig en fin tredje advent

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Vad här ligt att du känner så, det gör inte jag.
    Har inte hunnit vara på någon julmarkand i år förrutom Violans då.
    Nu är det tö väder här och den fina snön försvinner fort.
    Önskar dig en härlig Advent.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Åh vad mysigt det låter även om det förstås hade varit allra mysigast om det inte varit på gränsen till plusgrader. Visst är det mysigt att bo sådär nästan mitt i samhället? Även fast vi bara flyttat sådär 500m så är det skillnad för oss. Från att ha bott i utkanten med utsikt ut ur samhället bor vi nu mitt i och ser allt som händer. Konditoriet mittemot och både ICA & Konsum alldeles nedanför huset. Glöggen lät god du.. jag längtar efter att spela julmusik - förstärkaren är ännu inte inkopplad. Men igår blev det glögg och pepparkakor till Downton Abbey! Kram, lite senare idag får du se sovrumsbilder ;-)

    SvaraRadera
  6. Mössorna var slut i affären :(
    Kram

    SvaraRadera
  7. Här hamnade jag i en ny blogg! Tack för en trevlig stund med fina foton!
    Melodys matte

    SvaraRadera