fredag 28 december 2012

en avstickare...

Idag blev det en sån där helt oplanerad dag.
Ja början var planerad. Vi skulle kolla på en båt.
Vi ska bli med båt, är det tänkt. Vi kan inte riktigt bestämma oss
för vilken båt... så vi kollar runt.

Den här båten vi kikade på idag ligger bra till. Vi har kikat på
båtar som jag "vänt i dörren" när jag sett...
Vi får se. Det dröjer till sjösättning ändå...

Efter att vi varit i Kungshamn, så fortsatte vi 
lite norrut efter den vackra kustvägen.
Vi passerade Hunnebostrand, Hamburgsund
och vidare till Fjällbacka.

Där åt jag den godaste pizza jag ätit nån gång.
På Lilla Berith. Så underbar. Kolla in listan här.
Mannen och jag delade en Guostosa med parma, buffelmozzarella,
tomat, grana (skivad parmesan) ruccola och körsbärstomater.
Jag avstod tomaterna, för jag är lite allergisk mot dem.
SÅ GOTT! Det kändes att det var genuint bra råvaror
och de var tillagade i en äkta stenugn.
Då är det värt det, att frångå sin vanliga mathållning.
Men det här var inga feta, slippriga pizzor inte.
Bara genuint italienskt, så som i Venedig, kanske?

ser ni elden där bort i hålet i väggen? där bakades pizzorna...
mmmmm...bara... mmmm

Sen fortsatte vi längre norrut, förbi Strömstad och upp till
det enorma köpcentret Nordby. Alldeles vid den norska gränsen.
Så jättstort! över 100 butikeroch alla hade REA, Sale! och halva priset
och jag gick omkring med stora ögon...
Det var som en amerikansk Mall, storlek större alltså.

Om jag köpte nåt? Jodå. Jag hade kollat in en klänning 
redan innan jul, men inte fått "ändan ur" att köpa den.
Nu fanns den, till ett riktigt bra REA-pris, så det var bara att slå till.
 Jag känner mig som en egyptisk prinsessa i den...
Den härligt tunga pärlkragen påminner om en guldkrage...
och passformen. Ja den...
Detta är en sån klänning som jag aldrig trodde att jag
skulle kunna klämma in mig i.
Men se, det funkade. Perfekt till sommaren.
bild från Indiska.com


7 kommentarer:

  1. Tittar in här ibland och läser dina trevliga inlägg!
    Lämnar ett litet spår efter oss med att tacka för att trevliga stunder du bjuder på.
    Melody med matte

    SvaraRadera
  2. Du, vi har en båt och jag säljer den gärna till er OMEDELBART :) jag/vi/du bor på världens finaste kust och då älskar man ju havet eller hur, jo jag gör det men inte i en båt!!! Nä båt är inget för mig, varför vet jag inte, jag har enorm respekt för havet :-/
    Så i somras blev min man med båt, fast jag ska ju inte klaga när han kommer hem med färsk makrill, jag dööööör så gott det är!!!
    Vi var i Nordby i somras, vilket ställe!!! Stoooort! Jättefin klänning du hittat och kanon med REA! Tummen upp!
    Pizza som inte slafsar, sliskar och skriker fett fett är ju hur gott som helst!
    Med denna gröna December vi har så känns ju våren välkommen, tänk va gott att få ta sig en kaffe på altanen, eller plantera nya vackra vårblommor! Ja 2013 kommer att bli fint! Och som du skrev ni har en ny start på ön!
    Tittade du på Fjällbackamorden??? Miljön, husen, havet ja det är ju fantastiskt fint uppåt våran kust!

    Inte ett smack på tv ikväll, jag tar boken och kryper ner...
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Det där med båt är för vår del över. Vi har två gamla träbåtar som ligger här och ingen vill ta över. Vår kanot kommer i sjön ibland. Visst längtar man efter sommar och sol nu. Fast sol har vi ju haft hela dan men en så kall nordanvind och dessutom så halt att det inte går att gå. Nej nu ska jag inte klaga mer, det kunde varit värre.Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Vilken otroligt snygg klänning, du kommer att bli snygg som en riktig egyptisk prinsessa.
    Får kalla dig Cleopatra hädanefter:)

    Gott Nytt år också...KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Hääärligt ...du får mig verkligen att lääängta till Fjällbacka!!

    Det är ju så otroligt fint och mysigt där.
    Ojoj så snygg du kommer bli i nya klänningen :)

    Önskar dig en fin fortsättning vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Hihi du bara rör dig i sådana där orter kända från teve *fniss*. Ön du bor på också Fjällbacka som jag såg på teve häromdagen. Lite roligt, tycker jag. Det stora köpcentret lät också häftigt - och lite läskigt. Men att kunna komma i såna där kläder man aldrig trodde - det är lycka det! Kram!

    SvaraRadera
  7. Skål!!
    Gott Nytt År

    Kram Sandra

    SvaraRadera