tisdag 11 december 2012

Fixar o grejar lite...

Nu ordnar jag lite med bloggen, så ni vet, ifall ni inte känner igen er...
Hade tänkt mig en helt ny blogg, nu när vi har flyttat och allt. Men jag kör väl på med den vanliga så ni hittar hit... tills jag hittar nån bra lösning...

Idag visar jag lite hur det ser ut i vindfånget just för tillfället. Det där med julpynt är ju inte riktigt min grej. Missförstå mig rätt, jag gillar julpynt, det är snyggt, fint och mysigt. Men det där med att fixa till det bara för en kort period (nu är det väl typ två veckor kvar...) så är jag... ambivalent.

Så jag väljer en enkel väg. Ljusstakar i fönstren, adventsljus, fyra stycken på bricka, och så enen och tomten i vindfånget. Växten till höger om enen är ett lagerträd/buske. Sen får vi se om det blir nåt mer i julpyntväg...



jamen varför tände jag inte ljuset innan jag fotade...
Vindfånget är nog ett av de bästa utrymmena vi har nu. Perfekt att stå här och klä på sig och klä av sig ytterkläder, klä på hunden täcke och sele och så av med rubbet igen. Gott om plats, och så en perfekt mellantemperatur, lite åt det kallare hållet, så man slipper bli så där otäckt svettig som man blir annars när man ska ha av och på... Lättskött klinker på golvet och stryktåliga mattor.
lykta från Göksäter

10 kommentarer:

  1. Så fint du gör!
    Vad trevligt att få se lite hur det ser ut nu i "mitt" älskade Bohuslän :D

    Bergen ser verkligen ut som de "Bohusländska fjällen" man hörs sägas ibland...såå vackert...men säker såå kallt oxå ..hihi..
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Ett vindfång skulle alla ha......kan tänka mig att det är super!
    Det är väl ungefär detsamma som förra tiders förstukvistar.

    Min bakning gick åt skogen idag med..........tappar fullständigt lusten att anstränga mig.

    Tack för dina alltid så värmande och söta kommentarer,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint! Du är ju för go, fnissar åt din presentation här till höger. Jag är glad att bloggen lever kvar. Ser alltid fram emot nya inlägg. Och känner igen mig i det där med julpyntet. Det har blivit på ett annat sätt för mig sedan jag började jobba. Har inte samma engagemang att pynta, så mycket jobb för så lite tid. Lagom är bäst! Nu har vi ialla fall en ljusslinga på balkongen och den får vara där hela vintern! kram!

    SvaraRadera
  4. Så fin din nya blogg blev...
    Det där med dessa ........ (punkter) är något jag också gör och har gjort i en massa år, Varför??? Inte aning!!

    Du får boa in dig lite denna vintern och känna på julpyntandet och kanske får mer lust nästa år!!!

    Hur blev det att ni flyttade från obelysta gator och grannar till en gata med grannar och belysning??
    Nu klampar jag på som vanligt med mina frågor, det kanske är privat, respekterar det i så fall!

    Ha en fortsatt bra tisdag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du bor verkligen i ett praktiskt hus. Det kan ju bli rätt så blött där man går ut och in med stövlar och hundar. Bra med ett sånt mellanrum.
    Jag har uppdaterat mitt inlägg om den gode Otto nu :o) Hittade lite kul grejer.
    Ha en fin kväll nu!

    Kram.

    SvaraRadera
  6. Bloggen ser jättefin ut och man behöver inte ha så mycket pynt ..man bestämmer ju själv

    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Bloggen ser jättefin ut.

    En sak funderar jag på och det kanske är du som har valt att ha det så.
    Jag kan bara se ett inlägg på startsidan sen måste jag gå till bloggarkivet för att se fler. Går att ändra hur många inlägg man vill visa om det skulle vara så att det inte är meningen.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Vad duktig du är med att fixa med bloggen.Har du kunnat köpa mer utrymme?För mig lyckades det inte ,varken med eller utan hjälp.Jag känner mig lite främmande för det jag har nu...trivs inte riktigt.
    .....är bra att skriva ibland.

    Vad gäller julpynt,så är det ju bra att en del kan ligga över något år i sin låda.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  9. Håller med...är oxå sparsmakad med julen..lite blommor och ljus och kottar sedan är det ok för mig, ha de..här snöar vi bort igen...

    SvaraRadera
  10. Bra med ett fint, vackert och funktionsdugligt vindfång!
    Kram

    SvaraRadera