fredag 7 december 2012

Fredag. Finally...

Den här veckan har känts lång.
Men nu är det äntligen fredag.

Solen skiner, det är kallt som attans
men det gör inget.
Här inne är varmt o skönt.

Igår kväll så tog jag ett foto av, tja,
typ solnedgången.

Att fotografera med mobilen
i tio graders kyla med en pigg
hund i koppel är inte det allra lättaste.

Fingrarna är köldslagna och man skyndar
sig att försöka få in det rätta på skärmen.
Ljuset ställer till det och Instagram, som 
jag gärna använder (för att kunna lägga
in bilden här med hjälp av länk istället för uppladdning)
har inte mycket till inställningsmöjligheter.

Så var så god
här är solnedgången över västerhavet.
Man kan ana Grundsund där nere, för jag
står uppe på vårt berg. Till vänster den 
nu tomma Marinan.

Ha en fin Andra Advent!


12 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk bild! Inte för att jag förstår ditt teknik språk det allra minsta.....helt borta. Instamgram och uppladdning och jag vet inte allt.....jag får nog ta och uppdatera mina kunskaper genom lite engagemangi det hela, jag har definitivt halkat efter, det hör jag....men imponerad är jag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med fredag:)

    Trevlig andra advent. Kram M

    SvaraRadera
  3. Härliga fredag!!!
    Guuuuu' vilken underbar bild från berget..
    Javisst är det attans kallt där ute, jag har promenerat och nu stannar jag inne resten av dagen!

    Ha en härlig helg
    KRAM Sandra

    SvaraRadera
  4. Såå himla vackert! Tack för att du alltid förser oss med vackra bilder från din del av Sverige. Det är ljuvligt. Och jag kan inte annat än nicka instämmande om det där med veckan. Jag tror det här har varit den längsta veckan på hela året. Så trött jag har varit!Och så mycket jag har velat göra. Som min käre M har gjort istället. Nu är golven torkade där hemma och mattorna ligger på plats. Ikväll hämtar vi kissen och sen ska vi viiiila, pyssla med lite pill och njuta. Och kanske få till en bild eller två! Kram!

    SvaraRadera
  5. Skriver som de andra, typ..
    Så himla fin utsikt. Va!
    Nästan inte klokt alls.

    kram.

    SvaraRadera
  6. Du har fångat skymningslandet när det är som vackrast! Fantastisk vy! Nu ska jag pälsa på mig och gå en sväng med vovvan, som tydligen "bara" skrämde oss igår, förhoppningsvis. Men vi reagerar på allt för tillfället. Ha en fin andra advent! Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar utsikt du har. Härliga vinter bilder.
    Önskar dig en skön helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Kikar in lite snabbt så här innan matlagningsdags. :)

    Önskar dig en riktigt mysig fredagskväll.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Man riktigt ser kylan...,men så vackert.

    ha en trevlig andra adventshelg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  10. Vilken fantastisk bild även om du hade frusna fingrar.
    Här är det rätt varmt och ingen snö.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker bild EM! Ja du vet i Gävle är allt störst, värst och bäst:) Din lilla skämterska där...du vet ju hur vi har det här!

    Gevalia kaffet dricker vi alltid med julkulor i koppen, det förstärker smaken har de sagt på reklamen:) Hehe skämt åsido! Nu har julbocken fått en brynäs halsduk också, kolla FB...kKRAMAR

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker bild EM! Ja du vet i Gävle är allt störst, värst och bäst:) Din lilla skämterska där...du vet ju hur vi har det här!

    Gevalia kaffet dricker vi alltid med julkulor i koppen, det förstärker smaken har de sagt på reklamen:) Hehe skämt åsido! Nu har julbocken fått en brynäs halsduk också, kolla FB...kKRAMAR

    SvaraRadera