fredag 14 december 2012

Fredagshälsning

Idag blir det ett kort (nåja, för att vara jag) inlägg från mig.
Visar de fina röda julstjärnor som mannen 
kom hem med. Han vet som vanligt
precis vad jag vill ha...
Två enkla julstjärnor och en julstjärna/adventstake. 

Vädret, ja, det är ju underbart! Säger jag
som ojat mig så för snö o kyla.
Men men, bra kläder och solljus
kan få den suraste tant att ändra sig...
och då tänker jag givetvis på mig själv ;-)

Imorse blev det som vanligt en promenad
ner förbi "by-centrum"
(där det blir Jul-marknad imorgon, yippee!)
och ner mot Marinan. Det var ett tag sen jag gick dit,
och ärligt talat så gick jag inte ända bort till båtplatserna.
Jag frös så himla mycket om kinderna,
och vem vill förfrysa dom?

Lilleman då? Om han fryser?
Jag misstänker att dom inte lagt 
in det programmet i honom, 
när dom gjorde honom.
Full fart framåt och superglad jämt.
Visserligen har han täcke, men...
Lilleman vid Grundsunds kyrkogård. Vad han ser? En fågel... en liten en...



6 kommentarer:

  1. God fredag på dig! Och puss på Lilleman. Sicken tur att han inte har något frysprogram men gott att ha ett fint täcke ändå. De blir ju så goa att krama med kläder på, hihi. Åh jaa så vackert det är ute nu, vi hade 18 minus i morse och snön knirrar och knarrar så underbart. Det är mycket bättre med rejäla minusgrader än nära plus och rått. Och nu skiner solen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vackert julfönster du har, mannen din han är snäll som vanligt:)
    Ja, du vet redan att vi också har det kallt, fast lite mildare skulle passa mig bättre.
    Trevlig helg!
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Vi kanske får tänka om vi surkärringar angående vädret. Jag tycker också att det är helt ok nu när det är snö och sol.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Älskar detta vädret..
    I slutet av februari,
    får det gärna vända
    mot vår igen.

    kram.

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en härlig advents helg.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Ja fy ja, jag var också med om en olycka i snöoväder för 15 år sedan, men känner mig inte direkt harig för det. Däremot så är jag väldigt lätt på gasfoten och låter det hellre ta lite längre tid, än att jäkta på. Men jag blev alldeles häpen över hur många som faktiskt körde som om det vore sommarväglag. Riktiga dårar!
    Vi har också haft riktigt bitit i kinderna här idag. Inte så många minusgrader, men riktigt kall vind! Önskar att jag vore mer som Lilleman-utan frysprogram;-)
    Härlig helg till dig:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera