söndag 9 december 2012

I väntan på oväder...

Nu är det dags för oväder igen. Sägs det...

Om jag kikar till höger så ser jag en rejäl molnbank som ligger där borta åt Orust till. Jag kan fortfarande se Härmanö/Gullholmen, så där snöar nog inte heller.

Förhoppningsvis så missar snön oss. Om man går in på SMHI och kollar på vårt område så ska det snöa nu. Det kan jag meddela att det inte gör nu kl 11:46.

Vinden från öster är väldigt snabb och kall, och de tre minus känns  som betydligt mer. Kanske har vi tur och snöovädret sniker förbi och vi klarar oss?

Ja så var det ju det där med bilder, ja. Nu ska vi se om jag lyckas ladda upp en... jajamän, det funkade. Jag har förminskat den lite, så nu ska vi se hur det blir då. Så blir det två bilder som finns på Instagram redan, så de är länkade...

Lilleman sitter o väntar på bättre tider på den nya mattan. Jag har en löpare i samma mönster som jag är så förtjust i. Denna mattan hittade vi på Göksäter till ett mycket bra pris.


Här är han, i färd med att äta på sin favvobuske på gården. Han var så himla glad att få komma dit och springa lös. Och hoppa i snön, så klart. Han älskar snö. Även att äta...



Men det märktes när vi kom hem, hit på ön, att det är här han bor nu. Han inspekterade hela lägenheten för att till slut lägga sig på sin favvoplats vid en av altandörrarna. Mattan kommer också från Göksäter och vi har en likadan, längre, i köket.... Luddmatta/rya i köket: varmt och mjukt under fötterna när man lagar mat.

Ser ni lamellgardinen till höger? En sån har han redan trasslat in sig i, och rivit ner... Det var en morgon när jag inte hann dra ifrån den innan han skulle kika ut... Detta är alltså gardin nr 2...


6 kommentarer:

  1. Ja vilken vargavinter vi tycks få, i år igen. Vi hade -19 i gryningen. Och ovädret väntar vi hit i morgon eftermiddag sägs det.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Verkar som om även vi här ska klara oss från det värsta ovädret.............

    Så söt han är er hund...och busig............men det förstår du väl att du inte kan ha en gardin där han ska kika ut! Hi..hi....

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh sicken mys. Och det med hundar som äter snö, det känner jag igen. Djurs glädje är så äkta och smittar av sig fort. Jag älskar djur! Brr hoppas ovädret inte blir för hemskt över er. Vi har haft snöande typ hel veckan men idag sken solen ett par timmar och det var så vackert så. Nu är det helmulet igen så nu vet man inte om det kommer ner. Hoppas inte, jag tycker att det räcker nu.. Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh sicken mys. Och det med hundar som äter snö, det känner jag igen. Djurs glädje är så äkta och smittar av sig fort. Jag älskar djur! Brr hoppas ovädret inte blir för hemskt över er. Vi har haft snöande typ hel veckan men idag sken solen ett par timmar och det var så vackert så. Nu är det helmulet igen så nu vet man inte om det kommer ner. Hoppas inte, jag tycker att det räcker nu.. Kram!

    SvaraRadera
  5. Svar från Evert....Snö är gott! Så de så!
    Häng inte upp en massa skit som man bara trasslar in sig i när man ska titta ut! ;o))
    Matte säger....Göksäter... Vad är det? Den mönstrade mattan...sååå himla snygg!
    Ha en fin kväll och hoppas ni klarade er från det värsta ovädret.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vi har inte heller fått snö. Jag är inte bra på analyser men det verkar som om vi häromkring ofta ligger precis på gränsen när det gäller ovädersfronter.
    Lilleman är ju för go!
    Kramar

    SvaraRadera