lördag 22 december 2012

Jahapp då var det dags...

...för lilla julafton och två stycken
födelsedagar. 

I eftermiddag styr vi kosan söderut
för att träffa nära o kära.

Innan det...
så måste jag in en sväng på Torp Köpcentrum.

Jag köpte mig ett par vintervita jeans igår.
Eftersom jag var så påpälsad, och ganska
stressad...(nähä? va? stress? nu?)
så tog jag ett par i samma storlek som
de svarta som jag köpte för nåt tag sen.
De svarta var slut, men det fanns mörkblå
och jag jämförde de två paren (de blå o vita...)
och det såg väl ganska lika ut, tyckte jag.

Sen när jag kom hem, så provade jag dom.
Jag har inte haft vita byxor sen jagvetintenär...
så det kändes konstigt att ta på dom.
Och så var dom för STORA!!!
Det betyder att jag gått ner ännu en storlek, alltså.
Yes! Eller kanske: dettatroddejagaldrig...
bild: Kappahl


Så det blir till att åka in och byta idag.
Jag vill ju så gärna ha de vintervita
till min vintervita jacka,
(ni har nog sett den förut...)
bild: Kappahl


 och se ut som
en vinter-is-prinsessa till nyår.
 Och så den sköna tröjan
bild: Kappahl


Ute faller stora snöflingor ner.
Typiskt när jag ska ut och köra bil...

6 kommentarer:

  1. Jättesnygga kläder, hoppas du fick tag på byxorna i rätt, MINDRE storlek :-) Det är ju underbart när det är fel storlek på det hållet! Hoppas resan söderut gått bra och att ni har det mysigt allesammans! Kram, Josefine

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni hade trevliga födelsedagsfiranden och lilljulafton...
    Här blåser storm, undra om snöovädret kommer??
    Jättefina kläder :-) Du kommer att stråla...

    Vill önska dig en riktigt riktigt GOD JUL!
    Ta hand om dig
    KRAM Sandra

    SvaraRadera
  3. Jätte fina kläder!
    Önskar dig en riktigt God Jul.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Det måste vara en härlig känsla att få byta till en ännu mindre stl. Önskar dig en riktigt GOD JUL! Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Härligt att du fortsätter gå ner i klädstorlek, då kan man ju acceptera det I-landsproblemet att behöva åka tillbaka och byta (även om det känns lite besvärligt)Du kommer bli en fin isprinsessa:-)
    Tack för julhälsningen! Vi hade också en ganska lugn och väldigt trevlig julafton, som avslutades med stämningsfull midnattsmässa.
    Jag önskar dig en riktigt härlig fortsättning på julhelgen!
    Kram Maria

    SvaraRadera