lördag 1 december 2012

Lördag och sol och...

...inte minsta lilla snöflinga...

Men visst är här kallt. Några minusgrader...
men solen skiner och solfångarna
på taket förbereder sig för att köra 
ner lite uppvärmt vatten. Man hör hur det 
surrar i maskinen som läser av temperaturen
och ser till att bara uppvärmt vatten cirkulerar.

Det passar bra, då jag duschar efter träningen.
Duschar alltså i solvärmt vatten, ekonomiskt...

Har börjat träna lite, och det känns så himla bra
att äntligen komma igång.

här går vi nerför "lilla mördarbacken"

Lägg till de km (5-9 beroende på vägar)
jag går varje dag med hunden
så kan man säga att "tanter kan".

Så på med de nya, snygga träningskläderna
och sköna dojorna och iväg ner till hallen
med iPhone och Spotify som sällskap.


6 kommentarer:

  1. Hej på dig.
    Duktig du är som kämpar på med din träning.
    Måste var skönt att promenera i dina fina omgivningar.......

    Jobbigt med din blogg och bilderna,har inte råkat ut för det ännu, men det är väl bara en tidsfråga.............

    Ha en fin adventshelg,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Måste vara härligt att promenera i den fina omgivningen där du nu bor och vad du är duktig som har kommit igång med träning! Här har det dalat snöflingor och solen har lyst nästan hela dagen! Ha en fin advent! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du hade som fick duken fållad, strunta att sprätta bort det handfållade...bara mer besvär och måsten:)

    Vad duktig du är som tränar, jag brukar promenera Hälsans stig en nu har vi så mycket snö så jag kan inte, host, host:)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ikapp mig och det är helt fantastiskt vad du är karaktärsfast och duktig med ditt nya liv. Mathållning och motion, och du fortsätter och fortsätter, och jag lär mig av det du skriver och delar av dig av. Nyttiga tänkvärda saker.

    Visst är det fascinerande att det kan vara vackert med det grå här längs kusten, bara det inte regnar i ett för länge som det gjort den här hösten.

    Men idag hade vi fint, som sagt var, en riktig lycka! Kallt och fint!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Godmorgon!
    Ha en fin första Advent.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig! Hoppas ni får lite snö snart. Vi fick säkert sju cm natten till i fredags - lagom till flytten, hihi. Men det sabbade ingenting, bara mysigt! Kram!

    SvaraRadera