lördag 15 december 2012

Men hua, vicke väder...

Jag som tänkt gå på Julmarknad här i Grundsund i dag.


Det får vi se hur det blir med det...

Mannen meddelar att gatan utanför är full med snö
och bilar gör sig nog inte besvär... inte förrän
de plogat i alla fall...

Att gå ner till byn tar bara några minuter
så vi får se, som sagt...

Trist för de som anordnat, men det där
med väder är ju inget vi kan göra nåt åt.

Annars så myser vi, hela familjen (mannen, Lilleman och jag)
med tända ljus och Peter Jöbacks julmusik...

Jag som inte är nåt vidare för det där med Jul
har fått tänka om. Det är ju himla mysigt ändå...

Ha en fin lördag, så hörs vi nog i morgon.

10 kommentarer:

  1. Nu har ovädret kommit till ostkusten, tur att vi handlade mat i går kväll så vi slipper ge oss ut i dag. Termometern har hamnat på + nollan så nederbörden är blaskig. I går kväll var det som ett julkort med rimfrost. Nu är det bara grått i luften. Strömmen försvann här för att komma tillbaks nästan omgående, jag hann säga ett fult ord. Ha det så bra på julmarknad eller inte!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vad trist med sånt rusk väder.
    Jag vill ha snö här men inget rusk, haha
    Ha en trevlig helg!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kom iväg på julmarknaden.......

    Kram för idag,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Här är det riktigt snöoväder. Snön yr och det blåser som bara den. Glad att jag inte behövt gå ut idag. Gjorde dagens träning på löpbandet istället. :)

    Önskar dig en trevlig fredag.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Här regnar det just nu :-( kan ju kännas lite tråkigt,hade ju vart en fin jul om den fick vara vit...

    Du, jag är inte heller så mycket för julen.. tycker att det är hysteri!

    Kom du iväg på julmarknaden??

    Ha en fortsatt fin em
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ja usch ja som det blev! Grått och tungt och äcklig blötsnö. Och igår morse som det var 18 minus och så vackert! Jag har bara varit ute med julkorten annars har jag hålls mig inne fast maken varit till k-rauta. Nu brinner marschaller i hela samhället - det är tomtevandring för barnen! Såå mysigt! Hoppas ni kunde gå till julmarknaden! Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så trevligt med julmarknad!
    När släkten kommer nästa helg slipper du grovstäda, nu när du har flyttat in till ett nytt hus.
    Men jag får nog tänka på att röja lite, för man vet aldrig var man har gästerna;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Snöoväder här också...och mildare med kramsnö!!
    Hoppas det inte blir slask nu ..men vi har såå mycket snö också ..knädjupt!
    Hoppas du får en finfin fortsättning på helgen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. har oväder här också ..snön har yrt hela dagen
    ha en bra advent
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Huga vilket väder, håll er inne och mys istället. Här snöar det mer och mer och bocken har någon bränt ner...så tråkigt!

    KRAMAR

    SvaraRadera