onsdag 19 december 2012

Nåja, lite blev det allt...

Jag och det där med Julen...

I många år har jag varit nästan besvärad
av att det ska julpyntas och fixas.
Försökte, oftast med stor framgång,
att sätta upp så lite som möjligt...

I år så har det hänt lite i alla fall...

Om man ser det så här
det blev röda rosor istället för tulpaner. De är ju så fina...
Så kan man nästan tro att jag gillar det här med julen.

Ser ni duken? Den köpte jag för ett tag sen och nu
har den äntligen kommit på.
Inte jul-ig precis, men jag blev så förtjust i den.
Den var så där lagom lång att den når ända
ner till golvet på kortsidorna,  och på långsidorna
ner till stolsitsarna. Det betyder att duken räcker om 
man lägger i en iläggsskiva också. Bra!
Och färgen gör sig perfekt till
gås-öga-mattan. Svartgrått liksom...



Och så en bild från morgonens promenad. 
Isigt värre, så jag är
så nöjd att jag "kör dubbat" nuförtiden.
Nordic Grip på mina Timberlandkängor
och så full fart framåt.
Lilleman däremot, han "än halkar dit, o ner i diket"


4 kommentarer:

  1. Åh titta du har mer juligt än vad jag har fixat där hemma! Hehe. Duken är jättefin, alldeles lagom. Och jag håller med dig om att den passar utmärkt till den vackra mattan. Jag älskar gåsögemönster. Rosorna är också jättevackra. Jag har fortfarande inte skaffat en enda julblomma. Hinner liksom aldrig till affären innan de stänger, ändå har jag 200kr i blomstercheckar.. jaja, sen kommer ju tulpantiderna så.. kram!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Fina, mer juligt än här! Jag brukar inte pynta förrän precis ett par dagar före jul, men när Fina var liten tjatades det så det stod härliga till om när ska vi pynta. Jag fick god hjälp då!
    Här har vi fått ett nytt lager med snö så halkan är så gott som borta!
    Kramis från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. En fin och enkel duk tycker jag!! Du gör den lite mer julig med "allt" ditt julpynt ;) hehe..
    Till sommaren så känns den kanske mer somrig när du slänger fram kaffe å tårta och härliga ängsblommor!

    Ernst ikväll??

    Ha en fin kväll och fortsätt med dubbat
    Kram

    SvaraRadera
  4. Duken är väldigt fin. Var har du köpt den?
    Jag älskar också fårskinn. Har ett långt lockigt också i samma rum som Kurten :0)
    Sov gott
    Kram Agneta

    SvaraRadera