onsdag 5 december 2012

Nu har det lagt sig...

...den värsta ilskan alltså.

Hur jag ska gå vidare med det här med
kalendrarna och priset o sånt?
Hade angivit Klarna som betalningsalternativ,
så Klarna ska hjälpa mig att bestrida fakturan
när den kommer sen.
Så får vi se hur det går...

Igår var jag på gympa!
Sån där trevlig gympa med
folk i ring som hoppar o grejar, ni vet.

Det var andra gången för mig här på ön.

Jag har styrketränat lite, men
sån här vanlig gympa är inget
jag ägnat mig åt...

Roligt! Skönt (efteråt) och trevligt!

Idag? lite stel... säkert värre imorgon...

Men jag är förvånad att jag orkar hänga med 
så som jag gör.
Igår t o m sprang jag!
Vilket jag inte får göra, har det visat sig.
Ringde sjukgymnast för att få veta var mina
begränsningar går för min höftledsprotes.
Den liksom protesterade lite igår...
Och ja, det där med att springa o hoppa kan 
jag glömma. Men det finns ju så mycket annat...

(ommantänkerefter, varför börja springa när man närmar sig
sextio med stormsteg, när man inte sprungit sen man var barn...?
jag håller ju igång ändå)

Dessutom så har vi ju våra promenader, Lilleman och jag.
Vi går och går och går. Han är lika glad hela tiden.
Snö är kul, fåglar är kul, katter är jäääättekul, andra hundar
är spännandekulroligt, och människor är också trevliga,
och ska gärna hälsas på (han tror han känner alla...)

Solen skiner, det blåser och snöar samtidigt. Vinden
tar i rejält här uppe på berget. 
Men inne har vi det jättemysigt.
Lilleman och jag.

och en bild kunde jag lägga in i dag, också...
Det händer antagligen nåt med mitt album på nätterna. 
Bilderna kanske håller diet? Och blir mindre?
så att det plötsligt går att knô in en bild till...
vilken färg, va? iPhone-app fixar detta...

7 kommentarer:

  1. Vilken häftig bild!!
    Proteser i all ära.... ja jag vet har ju en i mitt knä....men springa....nej det får vi ju inte, vi "reservdelsmänniskor"
    Men det är tur de finns när man behöver.
    Önskar dig en fin dag
    Ann-Louisekram :)

    SvaraRadera
  2. Oj en bild igen! Cool! Bra att Klarna hjälper dig, skönt att ha någon i landet på sin sida. Du får berätta hur der går! Nej för jisses, spring inte mer. Håll dig til promenader och anant lämpligt. För det säger de ju, att en rask promenad är nätan ännu mer effektivt. Och en vovve som promenadkompis är ju bland det bästa som finns! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken läcker bild! Men jag tror nog ändå att jag föredrar dem i rött :o)
    Ha en bra fortsättning på din dag!
    Här får man allt hålla sig i spiskroken om man ska gå ut. Det stormar och snön vräker ner.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det ordnar sig med dina affärer. Gubben min fick ta hjälp av en granne en gång när han beställt delar som blev fel från Tyskland. Det ordnade upp sig till slut. Ha det bra med dina blå ovanliga blommor! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för tipset!
    Ingen tycker om att bli lurad.
    Du har nog en grundkondition när du får gå ut med hunden. Jag skulle inte rekommendera dig att springa gå riktigt fort istället.
    Undra när jag ska bli lika energisk som du, det var 20 år sen för mig.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag fick mig ett gott skratt idag när jag körde ner huvudet i brevlådan för att få tag på det där sista som ligger i botten!!

    -Ett kalender erbjudande från VISTAPRINT!

    Nu skrattar jag såklart inte ÅT dig men ditt inlägg var ju så roligt skrivet...
    Fint att Klarna hjälper till!

    Duktig du är som gympar men klart att du ska ta det lugnt och ta promenader istället.

    Ha det så gott uppe på berget...
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Öj,öj jag förstår din härdsmälta, rena rama lurendrejeriet vill jag påstå! Usch och fy.

    Har också haft några brainstorms gällande hantverkare...dottern sa att jag lät som gunilla persson, du vet den där hollywood frun...så nu försöker jag tagga ner.

    Men rätt ska vara rätt och då ger man sig inte i första taget:)

    KRAMAR

    SvaraRadera