fredag 21 december 2012

Nu ljusnar det snart

Idag åker vi nog en vända till 
Torp Köpcentrum utanför Uddevalla
för att köpa det sista... 
Inget speciellt i mat eller godisväg
som jag känner nu i alla fall.

Men man vet aldrig.
Om det nu inte är slut idag, förstås.
End of the world.
I så fall, så får ni ha` de`...

Annars så hörs vi...


Idag visar vågen att jag
gått ner den siffra antal kilo
som jag inte trodde från början
att jag skulle mäkta med...

Det firar jag nog med att införskaffa ännu nåt
snyggt, tror jag...hehe.

Nej nu har jag en liten kompis som
talar om att han vill gå en promenad.

Det börjar ljusna, så det ska väl gå bra.
Dubbade kängor och rejäla kläder så
gör det inget att det är halt. Och lite
kallt. Bara nån grad, men här blåser
det lite så då känns det kallare...

Ha en bra fredag, go´vänner

16 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild på bedjande vovven! Helt oslagbar! Ja visst ja, nu ljusnar det - det ska bli skönt. Nej än har inte världen gått under i alla fall.. Grattis till kilona som försvunnit! Jag tycker absolut att du ska fira detta med något nytt! Ha en jättefin dag och ta det lugnt när ni är ute i halkan! Kram!

    SvaraRadera
  2. Psst - vilken snygg ny banner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja den blev ganska ok... känns lite som jag... spretig, hihi

      Radera
    2. spretigt är bra - allt annat riskerar att bli tråkigt! Kram!

      Radera
  3. Här faller snön så sakta, här ska sista omgången med snabeldraken genomföras. Sen bär det nog iväg en sista sväng före jul för att inhandla det sista som fattas. Jag tror inte på det där med världens undergång, så vi ses nog igen! Hoppas du hittar något fint till dej! Jag letade förra gången vi var i stan, men hittade inget till mej. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tror jag med...kram!

      Radera
  4. Hoppas att det var en trevlig promenad. Det finns inga djur som kan se så bedjande ut som hundar. Eller skämmas så mycket. När jag blev arg på min hund Busan och sa åt henne med lite mörkare röst så lommade hon alltid iväg på väldigt korta ben med huvudet tungt hängande ner mot golvet. De är roliga de där djuren. :)

    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Linda

    Vad bra att du har lyckats med det omöjliga. En stor bamsekram får du av mig för det. Klart att du ska fira med att köpa något snyggt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ljusa jeans. Som var för stora när jag kom hem o provade. Tog samma storlek som de svarta, men jag har tydligen minskat sen sist... kram

      Radera
  5. God Jul EM! Ha det gott och njut...KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. God Jul till dig också, Helena. Kram

      Radera
  6. Grattis vad roligt att du har lyckats att gå ner, klart att du ska fira :)

    Förmodar att Torp är lika välfyllt med julshoppare som Kungsmässan, gaaalet mycket folk igår :)

    Ha en härlig fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja herregud vad folk det var. Men vi visste precis vad vi skulle köpa, så det gick fort och var ganska smärtfritt... kram!

      Radera
  7. Hej!
    Du behöver inte gör så många inlägg, för man saknar personer som har slutat helt med sitt bloggande.
    Idag har det varit julrusch i Skövde och man är helt slut;)
    Så man vill bara lägga sig ner och äta praliner, men ett annat bra alternativ är och skriva till mina bloggvänner.
    Kram Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som det ser ut nu, så hänger jorden kvar och det där med undergång kanske är överreklamerat.
      Praliner låter gott... kram!

      Radera
  8. Så go han ser ut... ha en riktigt God Jul
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är underbar! God Jul till dig också. Kram!

      Radera