torsdag 6 december 2012

Stryker ett tunt streck...

Nej usch, 
nu stryker jag ett tunt streck över det här med
Kalenderhistorien.

Nu har jag gjort vad jag kan i ärendet, så nu
är det upp till andra...

Jag visar lite annat istället.

Har införskaffat en julros. 
Mitt livs första.

Trodde den kunde stå ute i kylan, det stod
-20 på lappen... men det märkte jag ju
ganska snart, att den lilla raringen frös
i vindfånget, och nickade med huvudet.

Så den fick komma in i värmen och bor
nu tillfälligtvis på byrån i kontoret.


Igår fick vi mer snö, men innan så hann jag ta ett foto
från kontorsfönstret, då solen nästan kikade fram.
Isen har börjat lagt sig i Marinan, och det är solen
som färgar av sig och ger den där gula färgen på isen.


Igår kände jag mig trött o eländig.
Det visade sig vara en förkylning, 
som idag ger huvudvärk, snuva (ja jag har tagit nässpray)
och allmän trötthet.

Vi hade ett litet soffhäng, Lilleman och jag.
Det betydde att jag låg i soffan och han låg bredvid/på.
(ja jag vet att det är typ äganderätt, men ja nu är det så)

kolla in boxer-läpp-fladdret...
Himla mysigt har vi det i alla fall.... 
Lilleman och jag... 
bland kuddar och filtar,
kaffekopp, TV och iPad...

Jag tror vi gör en repris idag.



11 kommentarer:

  1. Precis sådär vill ja ha det nu. Mys i soffan med min lilla katt. Det ser helt underbart ut. Hehhe, tog en stund innan jag fattade vad som var vad på Lilleman, hihi. Rolig vinkel på fotot. Gud vad mysigt och varmt. Åh, imon ska vi hämta hem Pebbles! kram!

    SvaraRadera
  2. Det tog en lång stund här också innan jag fattade hur Lilleman låg. Fick börja med tassarna och sen följa med blicken upp över kroppen..
    Här är vi ledsna idag, vår lilla lurvtuss verkar ha fått återfall...
    Kramis från Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Jag har också köpt min allra första julros. :) Det kommer massor av knoppar som börjat ringla iväg så att jag nästan blir rädd att det är någon konstig alienväxt som tänker ta över vårt hus. :)

    Krya på dig min vän.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Helt i min stil. Hundar kan verkligen konsten att slappa :o)

    Kram.

    SvaraRadera
  5. Vacker julros och fin bild från dina trakter :)

    Fladderläpp...ja det har mina med ibland..hihi...
    Hoppas du mår lite bättre idag
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  6. Vilken stilcharmör du har där hemma :) och har läst ifatt med kalendrarna...vilken soppa...trodde dom var seriösa..är ju störst i Sverige..där ser man...min leverantör utav mkt till butiken, lycka till med fortsättningen, kram

    SvaraRadera
  7. Cool bild på Lilleman. Hoppas att förkylningen ger sig.
    Tråkigt med VistaPrint. Jag har bara goda erfarenheter av dem.
    Hoppas att det löser sig men är Klarna inblandade kommer det att lösa sig. De är fantastiska att ha och göra med.
    KRAM Agneta

    SvaraRadera
  8. så mysigtoch att vara hund.. De blommorna är ju så fina
    kram Rosa

    SvaraRadera
  9. Aha, nu ser jag!! Tadaa! Det tog nån minut innan poletten trillade ner och jag fattade att det var din Lilleman som låg i soffan, fick liksom vrida lite på huvudet ;-)

    usch med förkylningar, krya på dig!

    KRAM
    Sandra

    SvaraRadera
  10. Så gott ni har det!
    Julrosor tillhör mina favoriter och det ska jag nog få en tror jag. Nästa gång jag åker och handlar.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Det är alltid mysigt med en sängkompis.
    Här har vi äntligen fått rejält med snö.
    Krya på dig!
    Kram Anette

    SvaraRadera