torsdag 20 december 2012

Teknikens under...

Tänk vad det är trevlig med musik under arbete.
väggen är vit... så det kan bli när det är mörkt...

Nu har vi Spotify i våran TV (Telia DigitalTv)
och det är verkligen superbra. Den står på då och då 
under dagen, och så tar jag bort bilden på TV 
(stänger skärmen bara) för att bilden inte ska "fastna".

Så ser ni min stjärnkikare där uppe på skåpet?
Den har inte använts så mycket, men det ska
bli ändring på det.

Korpen har sällskap av en annan fågel,
art okänd, som jag gillar väldigt mycket.

Sen har vi nån slags julgran...
eller vad vi ska kalla det.

Förresten. En liten undran:

Ni som kommenterar, vill ni helst
ha svar i er egen bloggs kommentarer
eller ska man
svara direkt under kommentaren,
i min blogg alltså?

Jag tycker det blir lite pilligt att gå tillbaks
och kolla hos alla ifall jag fått svar, men det gör
jag i o f s gärna...

Jag har försökt ändra så att jag ska kunna
svara direkt här i bloggen, men det funkar bara
på den mobilbloggen som man får om man surfar
i mobben... fattar inte varför. Idéer, Nån?

Men som sagt, jag undrar lite vad ni tycker.
Jag kanske ska fortsätta att hälsa på hos er
och kommentera där istället?
Oj vad jag känner att jag trasslade in mig igen...


19 kommentarer:

  1. Här lyssnar jag just nu på Christmas Channel via en internetradio som äldste sonen ställt där till mej (han jobbar med sådant). Jag har tänkt plocka fram mina jul-cd men det har inte hänt än:) Jag är också undrande till det där med svar, är själv dålig med det. Jag får kolla här sen vad du får för svar!!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nån... hihi... som också börjat svara direkt efter kommentarerna, så jag gör väl så också... men det betyder ju inte att man hälsar på hos er andra... kram!

      Radera
  2. Åh vad härligt med musik som kan stå på sådär! Vi har tänkt att skaffa en liten dator (tror jag det är) så vi kan spela musik från våra iPhone och datorer trådlöst. Men annat kommer hela tiden emellan - som häromdagen när en hårddisk på vår backup-server gick sönder!) Intressant att du tog upp det där emd svar i kommentarer. Mamma och jag pratade just om det härom dagen. Förr svarade jag hos andra men det kan bli lite rörigt så numera svarar jag på frågor bland mina egna kommentarer. Då blir allt samlat på ett ställe och blir mer sammanhängande för de som trillar in i efterhand. Men sen är det förstås alltid trevligt att ändå lämna en kommentar hos varandra - det blir ju nästan alltid så ändå allteftersom man gör nya inlägg! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu funkar det ju! Å va bra ja e... Jamen då gör jag så här för dig nu... kram!

      Radera
  3. Hejsan vet inte riktigt vad som är enklast..men det är ju kul att få kommentarer
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du här och så kommenterar jag hos dig också. Tack för alla fina kommentarer jag får av dig, förresten. Hoppas du får en härlig Jul!
      kram

      Radera
  4. Inser att jag är efter min tid..... Spotify i Tv.... haha jag har precis fixat det i datorn å telefonen!!! Ja du den frågan har jag oxå funderat över, var besvara man en fråga, jag har gjort det på bloggen som frågan kommer ifrån! Ha nu en så fin God Jul ute på Ön! Kram Iréne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är svårt att hänga med i tekniken nuförtiden, känns det som... men jag skriver här nu, och så kommenterar jag som vanligt hos dig. Vi ses nästa år... kram!

      Radera
  5. Nej jag tycker att man ska få svar/kommentar i sin egen blogg annars måste man ju inte till dig igen och kolla om du har svarat :O)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Bra fråga om svar??? Jag svarar ibland, ganska ofta det senaste på min blogg...
    Men har faktiskt också funderat på det, egentligen är det hu lättare att svara till personen som frågat! Annars är det som du säger man måste gå tillbaka(Heller inget emot det) men gå tillbaka, leta, kanske har ens inte personen svarat när man går tillbaka så måste man gå in igen, det tar ju tid...
    Men jag tycker väl att om du skrivit något fint till mig eller en fråga så svara jag nog gärna till dig på DIN blogg
    Ja fr.o.m. Nu så svarar jag TILL personen, nu bestämdes det ;)
    Så idag vill jag tacka dig för din fina kommentar i mitt inlägg, ja det har varit en sådan där dålig dag då alls känns skit!!!!
    Men det känns bättre nu och det är också skönt att ha sådana dagar ibland...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo en sak till om kommentarer,

    SvaraRadera
  8. Gaaaah jag sitter hos tandläkaren och väntar och fingrar på Iphonen jag återkommer det blir ju helt galet här...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Återkom när du får ordning på fingrarna, hihi. Kram!

      Radera
  9. Jag frågar så mycket överallt så jag minns aldrig var jag var och frågade - jag får fundera en lång stund och då går tiden och så får jag scrolla ner till rätt inlägg när jag äntligen hittat bloggen jag undrat något på - vad jag ville säga var, att jag tycker det är mest bekvämt för frågeställaren att få svar i sin egen blogg, i alla fall i mitt fall! Eftersom jag är velig och vetgirig och blandar ihop bloggarna.....ungefär så!
    Fin gran ni har! Kul!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra, då svarar jag dig här och på din blogg också... tycker också att jag brukar ha svårt med återkopplingen... men det är ju ingen fara ifall man dubbeljobbar, hihi
      kram!

      Radera
  10. Nu är jag hemma och ligger på soffan och käkar chokladkola, ganska så bra har jag det ;-)
    Ja dessa "iphone fingrar" men jag håller med övriga inlägg här, svara till bloggen där frågan kom ifrån... Lättast!
    Jag läser iaf alla mina kommentarer och mail, uppskattar att läsare tar sig tid och skriver en liten rad,jag kommenterar ockås men ibland är det inte alltid jag själv lämnar en kommentar varje gång jag besöker en blogg som jag ofta besöker utan är bara inne och läser "dagens inlägg"...

    Guuuu vad jag svamlar, måste vara chokladkolan

    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kör så...
      Ja det måste vara kolan. Vad säger tandläkaren nu... ;) kram

      Radera
  11. Kikar in för att:

    Önska dig en riktigt God Jul vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera