söndag 27 januari 2013

3,14

Bild: 20th century fox
Idag gjorde jag nåt som jag minsann inte gjort på länge.
Eller två saker egentligen.

Jag var på bio!
Och jag tog bilen fast det bara tar några 
minuter att gå till bion här på ön.

Varför jag tog bilen?
Ja inte vet jag... vädret var ganska ok, bara några snöflingor
som singlade ner... visst var jag lite sen, kanske...

Men när jag skulle hem efter två timmar!!!
Herreminje!
Snöstorm!!! Det hade kommit nästan en dm snö, och
resten var som en vägg med blåsande snö.
Havet röt i bakgrunden...
Ja där var jag glad att sätta mig i en visserligen ganska kall bil,
men ändå liksom inomhus...
och köra den lilla biten hem.

Vad jag såg?



En underbar 3D-film som hette
Berättelsen om Pi.
Handlar om den unge Pi,
och Richard Parker...

En saga, en berättelse och en vacker upplevelse,
som ibland var lite läskig på grund av att
3D gjorde det hela så levande...
11-års gräns,,,hm,,, jag blev i alla fall rejält
skrämd på vissa ställen...

Bild: Lovefilm


9 kommentarer:

  1. Jag har hört att det ska vara en bra film! Så synd att ingen ville följa med dig :(
    Vilken tur att du tog bilen, ja här är snökaos!!! Varför?? Det var liksom ok med den snön som fanns!
    Shit här gick brandvarnaren glömde dra ut spjället på kaminen när jag skulle lägga in mer ved! Har vädrat som en tok och smsat mannen till jobbet och frågat om vi kommer att dö :-/
    Jag hoppas att vi hörs imon, ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag har sett denna filmen, den var jätte bra :DD

    Tänkte tipsa om denna tävlingen som är igång, var gärna med:
    http://mohammedis.se/2013/january/tavling-vinn-en-personligalmanacka.html#comment

    SvaraRadera
  3. En speciell film har jag läst att det skulle vara, men otroligt vacker. Jag har missat boken, för det finns en, eller hur?
    Ja, vilket väder det blev, jag tittade mot fönstret och då såg jag nästan drivis kommande mot rutan. Lustigt!
    Nattkram

    SvaraRadera
  4. Vad kul med bio. Jag och Mannen har pratat om att gå på Hobbit då vi älskar Sagan om ringen filmerna men det blir liksom inte av. Så den hinner väl sluta gå innan vi får tummen ur. :)

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Snöovädret kom i natt till oss.
    Så spännande film.
    Vi har en liten biograf i Töreboda, jag får kolla vad som går där.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Mysigt med bio. Vi har inte varit på bio sen vi flyttade hit. Kommer ihåg när det kostade 2.25:- att gå på bio. Det skulle vara något för en pensionär! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Vi var också ute i snöovädret, men det hade redan börjat lite lätt när vi åkte hemifrån.
    Tänkte att pållarna nog ville komma in innan vi åkte, och det var väl tur det, för här tog det också i ganska rejält under den dryga timme vi var borta! Snöade liksom på tvären!
    Ha en härlig måndag, kram

    SvaraRadera
  8. En bra film förlänger livet...hihi..härligt!!

    Hoppas du har en bra dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  9. åh det låter mysigt och läskigt på samma gång. jag har aldrig sett en 3D-film, vet inte om jag skulle våga/vilja. härligt att få se en film man tycker om. vi måste gå och se bilbo snart så vi itne missar den. älskade boken! snöstorm det känner jag igen..brr.. tur att du tog bilen ändå! kram!

    SvaraRadera