lördag 12 januari 2013

Å, jag älskar att shoppa!!!!

Igår blev det som jag planerat. En riktigt bra shoppingresa!

Först blev det invägning hos världens bästa "PT", dietisten,
som peppar mig att prova på nya sätt att äta och må bra.

Jodå, jag hade gått ner. Yes! 
Jag tänkte att jag nog skulle vara nöjd
om jag stod på + - 0 men det blev faktiskt - på vågen...

Så belöningsshoppingen lät inte vänta på sig.

Först blev det Ikea, med cesarsallad till lunch. Och
så en rejäl laddning med ljus. Både doftljus, storpack
vanliga vita och så färgade block och vanliga...
Här ska eldas! De här fina rosalila kostade 9 kr på Rea. 
Fanns även gulgrön och en fin, blå färg.

När man bor i passivhus, så är det så himla bra att ha
tända ljus. Passivhusets värmeväxlare tar till vara på
varenda liten värmekälla (människor, djur, elektiska
saker, lampor och ljus) . Det gör att mysfunktionen
också bidrar till billigare värme...

bilder från Ikea.com

Sen bar det av hemåt, med stopp på Torp Köpcentrum utanför Uddevalla.
Det är där vi viker av från motorvägen och kör utåt havet till...

Kappahl hade ett erbjudande med halva priset på Rea. Sånt kan 
jag givetvis inte motstå.

Hittade två svarta kjolar, en med motveck fram och fickor.
Har alltid varit svag för kjolar med motveck fram.
Och så en svart spetskjol.
Skärpet fick jag i julklapp.



När vi var och köpte båten, förresten, så hittade jag
den snygga jackan/tröjan "Grindelid" från Bondelid
på Lager 157 i Karlstad.
Finns här

Klänningen hittade jag på HM (den blommiga med öppen axel)
Den orange spetströjan fanns också på HM.



Inser med lätt förskräckelse, att jag nu har en vår och sommar som väntar.
En årstid som man behöver ha nya kläder till.
Men som ni ser, så jobbar jag rejält på´t...

9 kommentarer:

  1. Oj, va hon har shoppat! Här är en som sliter på det gamla, köper sällan något nytt, tyvärr. Köper jag något nytt får jag dåligt samvete för jag använder bara mina gamla slitna kläder här hemma.
    Kram från Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till fortsatta framgångar! Du är enormt duktig som tar åt dig och sen också genomför det dietisten säger.
    Och så mycket fina kläder du shoppat! Jättefina saker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Du är så himla duktig som kämpar på och det ger ju verkligen resultat.
    Snygga grejer du har hittat hörru...
    Ha en finfin helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Grattis vad roligt att det visade nedgång på vågen! Bra kämpat!!
    Klart du var värd en belöning att shoppa lite nytt!!! Snygga kläder du har hittat och för mycket ljus kan man ju inte ha :)
    -16 grader är det här idag, köldskadad!!! Nä inte så allvarligt men kallt är det skönt att få komma in och värma sig med en Irish!!

    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Sandta

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Du är beundransvärd,som kan följa den tänkta planen så.Visst är det roligt när det ger resultat.Handla kläder kan ju vara rätt påfrestande när kroppen putar både här och där,men en helt annan sak när man är inom "normalvärden".Du är värd mycke nytt......Och ljus behövs denna årstiden både för värme och trevnad.
    Julklappsbältet ser riktigt häftigt ut.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Jättekul att det går bra och vad härligt att kunna shoppa nya kläder till våren
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Haha, det var en rubrik som jag gillade! Igenkänning förståss :) Du är så duktig som kämpar på, så det är klart du ska unna dig nåt! Kram och ha en fin helg nu!

    SvaraRadera
  8. Åh vad duktig du är! Shoppa på du, det är du väl värd! Hihi ha det där med alla värmekällor ja, maken läste när vi flyttat in att en katt ger fem watt. Så vi brukar skoja om det, att vi har fem watt katt. Fina kjolar hörru! Kram!

    SvaraRadera
  9. Oj, jag är imponerad!!Själv kämpar jag hårt men nu står det still..

    SvaraRadera