söndag 20 januari 2013

Äntligen fick jag dit dom...

Hade väntat så länge för att få mina Berlin-bilder inom glas o ram.

Ramarna är inköpta för hur länge sen som helst, och förstoringar
beställda. Det är de bilder från mina böcker som jag gillar bäst.
De som visar de ställen som betytt mest för mig, eller för att
de påminner om någon speciell händelse, då 1980, då bilderna togs.

Idag kom de äntligen på plats!

Det är tio stycken, och sex bilder fick plats, ja de trängs lite, 
på två fotolister på kontoret. De övriga står på sänggaveln
i sovrummet.




Ni som inte läst mina Berlin-berättelser, eller kanske vill se fler bilder,
kan antingen gå in på "etiketten Berlin" eller gå
till sidan (här ovanför) där det finns länkar till mina böcker.
Där kan man gå in och "bläddra lite" i dom. Och beställa såklart, 
ifall man vill. Böckerna finns även som e-book,  
i iPad/iPhone-format,  som man laddar ner.

Berlin-berättelsen här på bloggen 
är i sex delar, och man får börja läsa längst ner
ifall man går in via "etiketterna".

Böckerna, tre till antalet, innehåller endast bilder från 1980...

Nu först börjar det mörkna! Solnedgång och klockan är 16:38.
Och vet ni! Det har börjat töa redan... eller, ja lite här på en av 
våra altaner i alla fall. Solen har legat på rejält idag... Tack för det!






9 kommentarer:

  1. Vad fint du har gjort!! Varför får man aldrig tummen ur, speciellt när allt ligger hemma ;)
    Vad skönt att få gå en promenad, här har de då inte töat! -8 visar det!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej men vad bra!! Bättre sent än aldrig..

    SvaraRadera
  3. Tjusigt du! Förstår att du är nöjd. Jag är i en liknande sits fast inte lika långt framskriden i processen. Vi har köpt ett album till våra bröllopsbilder men inte beställt några foton. Samma med Rombilderna. Men igår fann jag crimsons fotoböcker och tror det måste bli en sån. Känns som perfekt vinterpyssel. Himla snyggt ert kontor är!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vad fint du har gjort det med de fina bilderna.
    Ha en skön måndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Tack för din snälla kommentar!
    Fina bilder och minnen ifrån Berlin. På vår avdelning har vi en kvinnlig läkare från forna Öst Berlin. Hon har berättat lite hur det var att växa upp i staden.
    Ha en bra dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Snyggt det blev!!
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. snygga skrivbord.. och fina bilder
    ha en bra start på veckan
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Wow vad impad jag blir av din/er arbetsplats - jättefint!!! Precis så önskar jag att jag kunde ha. Men det får bli i nästa lägenhet. Jättekul att du fått dina bilder inramade, de är verkligen pricken över i:et i rummet. Kraaaam EM!

    SvaraRadera