måndag 28 januari 2013

Fisk och is

Nu har vi äntligen provat sushi!!!


Vi testade en sort med lax o ris för
ett tag sen på en lunchresturang.

Men nu köpte vi en var sin bricka
med tre fem olika sorters sushi, rättika och 
wasabi.

Det var fiskaffären i Torp Köpcentrum
som hade dessa brickor, och jag
ångrar inte att vi bytte ut 
"hemma-laxen" mot detta.

Oj vad det var annorlunda och gott!

Åt med kniv o gaffel, för vi hade inga
pinnar hemma. Är inget vidare på att
äta med såna ändå...

Sen promenerade vi en sväng ner till Marinan.
Det ligger is över hela fjorden nu, förutom en pyttebit
precis under bron vid kyrkan. Där var det rejält strömt.

Det var så grått o trist men det är ändå roligt
att fotografera. 
vårt hus längst till höger uppe på berget...

Nu tar det rejält på det. Igen...Värmen +3 grader
och vinden gör att både snö och is försvinner.
En liten reva i molnen gör att solen kikar fram lite...

Och jag längtar och väntar på att kunna öppna
någon av altandörrarna och kliva ut och sätta mig
och ta en kaffe och vända näsan mot solen...

Apropå näsan, jo krämerna åker på som de ska,
men om jag blivit nåt ljusare på de mörka ställena
vet jag inte... men gratis är bra... eller hur?


9 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vilken utsikt ni har, helt fantastiskt! Ja Sushi har jag provat någon gång, helt ok faktiskt, försökte mig på att äta med pinnar...kan väl säga att jag övergav det ganska snabbt *ler*! Kram Iréne

    SvaraRadera
  2. Sushi är så gott, jag brukar äta med händerna, sånt fint bordsskick har jag!
    Här har solen lyst med sin frånvaro!
    Ja det slutade bra till slut men usch röken är obehaglig!!!

    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Jag är så feg med "konstig" mat, äter ju inte ens sill! Har inte smakat!!!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Här har det varit underbart väder...riktig vårdag med sol...behövdes verkligen, vi fick massor utav snö i natt..säger inget ;-/ vilde Malte och jag tillbringar ett par dagar i vattenhålet, ha de, kram

    SvaraRadera
  5. Nä, sushi är nog inget för mig, är alldeles för feg för något nytt!
    Ser dock gott ut...........

    Tänk att snart sitter du där på berget med näsan mot solen, det har man lite svårt att ta in en sån här trist och regnig dag.

    ha det gott,
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ser riktigt gott ut...vacker bild och snart är solen där
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Mums vad gott!
    Supergott är det..
    Nu blev jag med sugen.

    Fin film du sett såg jag..

    kram mia.

    SvaraRadera
  8. Sushi är ju så himla gott!
    Äta med pinnar är inte lätt, har fortfarande inte fått riktigt häng på det.
    Tack för ditt förslag om rutigt golv, det lutar åt det hållet. Nu är det bara vilka färger som är frågan.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Ps. Jag gillar din nya header. Ds.

    SvaraRadera