tisdag 8 januari 2013

Grått grått och ännu gåare...

Idag blir det ett kort inlägg från mig...

Denna grå dag har vi inte gjort mycket.
Vi har promenerat ett par gånger, som vanligt,
Lilleman och jag.

Så här såg det ut...

Nästan helt spegelblankt i rännan.
Rakt fram, bortanför de små röda båthusen
ligger Marinan, och ännu längre bort
Islandsberg.

Bara några få båtar ligger i vattnet.
Vår nya båt finns fortfarande inomhus
i Karlstad, och ska hämtas framåt vårkanten.
Ska bli spännande att se om Lilleman och jag
lyckas bli sjöbusar, och inte de landkrabbor
som vi är nu...

Nu väntar en kväll med gympa på schemat.
Vi får se om jag kan gå imorgon,
det har varit ett långt jul-lov...

12 kommentarer:

  1. En sån vacker bild! Jag gillar dimma. Den är vacker. (Förutom när man ska ut och köra bil förstås.) Även hos mig ligger dimman som stora sjok över åkrarna.
    Ha en skön kväll!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Håller med 'bakom berget'! Älskar också dimma - och bilder från havet! Här kan vi prata om att grått är vackert :) Stockholm är mest, ursäkta uttrycket, mest grå skit just nu :(

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker nog också om dimma, men inte nästan hela tiden från förra vintern vid den här tiden......nu räcker det! Det blev aldrig ljust idag, märkligt!
    Hoppa ordentligt på gympan nu! Du är så flitig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert, även med dimman.
    Du bor så fint........

    Jag säger ta det lugnt på gympan, det kommer en dag imorgon också.

    Kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Usch och fy...här har det slaskat men till helgen ska det bli kallt igen...kom hit med mars snarast tack, kram

    SvaraRadera
  6. Här är det också grått och dimman låg över oss här idag, kändes som man gick en promenad i ett mjölkglas...
    Duktig du är som drar till gympan, usch jag måste hitta på något mer än dessa låååånga promenader, fast förbannat svettig blir jag iaf..

    Ha en fin kväll, nu skall jag kolla på tv4 Inkogn... ja vad den nu hette!!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Det var grått igår, idag är det ännu gråare. Tack för kramen! Finas mammis

    SvaraRadera
  8. Ujuj grått men mycket vackert! Här i Småland är det grått och regning idag, vill bara åka hem och krypa upp i soffan. Vissa dagar är det bara inget kul alls.. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Det ser ju riktigt romantiskt ut!
    Tänk att gå hand i hand med sin käraste och värma sig med ett glas rött när man kommer in i värmen och krypa in under fällen;)
    Dick blev så glad över din snälla kommentar angående provdockan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Ser vackert ut fast det är grått...min man älskar västkusten och skulle vilja flytta dit ..han kommer från Karlskrona,,han har en bror som bor i Kville som vi brukar åka till på somrarna
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder även om det var mulet!
    Hoppas gympa passet gick bra.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  12. Hoppas du kan gå idag....hihi....efter gårdagens gympapass..... ;)
    Dis....Ja det har det varit här också ....grått och dis.....lite jobbigt tycker jag....men din bild var vacker. :)
    Önskar dig en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera